شورایاری مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است و تلاش می شود در مجلس شورای اسلامی خلاء های قانونی شورایارای جبران شود.

انتخابات شورایاری

 به گزارش همشهری، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره بیشتر توضیح داد. این نماینده مجلس با اشاره به استقبال  خوب از انتخابات شورایاری ها گفت:انتظار داشتیم که مردم چنین مشارکت خوبی داشته باشند.  

او که از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری بازدید می کرد، ادامه داد:در مجلس شورای اسلامی پشتیبان این حرکت هستیم و با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانونمند شدن شورایاری ها را پیگیری می کنیم.

کواکبیان ادامه داد: براساس ماده ۷۱ قانون اساسی شورای های اسلامی شهر می توانند، انجمن های محلی درست کنند. شورایاری ها یکی از انجمن های محلی هستند که می توانند بسیار کمک حال اعضای شورای اسلامی شهر باشند و تقاضاهای مردم را منعکس کنند.  

او تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر توجه بیشتری به شورایاران داشته باشد. آن می توانند بخشی از وظایف خودشان را تفویض کنند. شورایاران می توانند در صحن علنی شورای شهر حضور داشته باشند و اینگونه مشکلات محلات را بیان کنند. این اقدام مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است.  

کواکبیان با اشاره به اینکه در اصل هفتم قانون اساسی به صراحت داریم که کشور می تواند براساس شوراها اداره شود، افزود: مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان ها، شورای اسلامی شهر، شورای بخش، شورای روستا و شورای محل در قانون پیش بینی شده اند. در تمام این بخش ها شورا شکل گرفته و شورایاری ها برای شورای محلات جایگزین شده اند. امیدوارم یک روز شورایار نداشته باشیم؛ بلکه شورای محله داشته باشیم و خود محلات شورا تشکیل دهند و اداره امور محلی را خودشان در دست بگیرند.

کد خبر 449336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha