شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹
۰ نفر

با همه بالا و پایین‌ها، تمام تحلیل‌ها و حرف‌وحدیث‌ها، حالا مزدک میرزایی از ایران رفته و دیگر خبری از گزارش‌های او روی مسابقات فوتبال نخواهد بود.

مزدك ميرزايي

به اعتبار گواهی بسیاری از تماشاچیان فوتبال در کشورمان، مزدک بعد از عادل فردوسی‌پور بهترین گزارشگر تلویزیون ایران بود. از او در این سال‌ها خاطراتی باقی مانده که مرور آنها خالی از لطف نیست. جالب اینکه مزدک هوادار استقلال بود، اما بسیاری تصور می‌کردند او پرسپولیسی است؛ چراکه بخشی از بهترین خاطرات سرخ‌ها با گزارش‌های او ساخته شد.

  • صعود حماسی در اولسان

تیم ملی ایران در شرایطی بسیار دشوار راهی اولسان کره‌جنوبی شد تا شانس خودش را برای صعود به مرحله نهایی جام‌جهانی‌۲۰۱۴ برزیل امتحان کند. ایران درصورت مساوی هم بخت صعود داشت، اما نمی‌شد به قطر و ازبکستان در بازی همزمان اعتماد کرد. در نهایت بازی اولسان، یکی از یکطرفه‌ترین مسابقات تاریخ، علیه تیم ملی کشورمان از آب درآمد، اما نهایتا با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد کره را بردیم و راهی جام‌جهانی شدیم. آن بازی را مزدک میرزایی گزارش کرد تا سهمی از صعودهای ایران به جام‌های جهانی داشته باشد.

سال‌۷۸ در بازی پرسپولیس و سایپا که به تساوی ۲-۲ انجامید، علی کریمی روی اشتباه بهزاد غلامپور از ۴۰متری توپ را از بالای سر این دروازه‌بان به گل تبدیل کرد و یک صحنه استثنایی و خاطره‌انگیز ساخت. گزارش آن بازی را مزدک بر عهده داشت و در توصیف این گل سنگ‌تمام گذاشت. مانور او روی اشتباه غلامپور البته کار دستش داد و گلر سایپا که بعد از بازی متوجه اظهارات مزدک شده بود، با او درگیری جزئی پیدا کرد.

  • کام‌بک اول پرسپولیس

گفتیم که مزدک معمولا برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن بود. او ۲کام‌بک بزرگ تاریخ این باشگاه را با صدای خودش جاودانه کرده است؛ اولی مربوط به ۱۳بهمن‌۹۰ و بازی پرسپولیس و استقلال می‌شد. قرمزها بعد از شکست در ۴داربی پا به این مسابقه گذاشتند و تا دقیقه ۸۰هم ۲ بر صفر از حریف عقب بودند، اما نهایتا در ۱۰دقیقه پایانی با وجود در اختیار داشتن یک بازیکن کمتر نسبت به استقلال، ۳بار توسط ایمون زاید به گل رسیدند و یک پیروزی حیرت‌انگیز به‌دست آوردند. جملات مزدک بعد از گل سوم: «ایمون زاید، یه کشف بزرگ برای فوتبال ایران و پرویز مظلومی رو می‌بینید که هنوز داره به دقایق گذشته فگر می‌کنه. تعویض‌های مصطفی دنیزلی، همه‌شون رؤیایی بودند. »

  • کام‌بک دوم پرسپولیس

پرسپولیس در مسیر صعود حماسی‌اش به فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در یک‌چهارم نهایی از الدوحیل عبور کرد. سرخ‌ها بازی رفت را یک بر صفر باخته بودند و نیمه نخست مسابقه برگشت را هم با یک گل از حریف عقب افتادند. آنها برای صعود نیاز به ۳گل داشتند و خیلی سخت به‌نظر می‌رسید که بتوانند این کار را ‌انجام بدهند، اما نهایتا ۲گل از جلال حسینی و گادوین منشا در کنار یک گل به‌خودی، پرسپولیس را به نیمه‌نهایی رساند.

گزارشگر آن بازی هم مزدک میرزایی بود که بعد از ثبت گل صعود می‌گفت: «بله، معجزه اتفاق می‌افته. گادوین منشا چه کار کرد. جای همه شما تو ورزشگاه آزادی خالیه. » حالا جای خود شما خالی است آقای میرزایی...

کد خبر 449330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha