جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۱ نفر

همشهری آنلاین: فروش جهانی جدیدترین اثر از مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی که با عنوان «مرد عنکبوتی : دور از خانه» چندی پیش اکران خود را آغاز کرده بود، ‌از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

مرد عنکبوتی

به گزارش ایسنا و به نقل از ورایتی، در مرد عنکبوتی: دور از خانه، ‌پیتر پارکر با بازی «تام هالند» و دوستانش برای تعطیلات تابستانی به ایتالیا سفر می‌کنند اما این تعطیلات با مأموریتی که به او محول می‌شود کوتاه می‌شود و باید با یک شخصیت شرور به نام «میستریو» با بازی «جک جیلنهال» همکاری کند. «مایکل کیتون» و «مریسا تومی» دیگر بازیگر این فیلم ابرقهرمانی هستند.

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» را می‌توان دنباله‌ی «مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه (۲۰۱۷)» محسوب کرد. «‌مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در سال ۲۰۱۷ به فروش ۳۴۴ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی و فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری دست یافت.

عنوان پرفروش‌ترین اثری که پخش جهانی آن به عهده استودیو «سونی» است و فروش آن از مرز فروش یک میلیارد دلار گذشته باشد، به «‌اسکای فال(۲۰۱۲)» باز می‌گردد که به فروش جهانی ۱.۱۱ میلیون دلاری دست یافت. «‌مرد عنکبوتی: دور از خانه»‌ با سبقت از «جومانجی: ورود به جنگل»‌ که در مجموع ۹۶۳ میلیون دلار فروخت، به دومین اثر پرفروش «‌سونی» تبدیل شد.

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» تاکنون‌ به فروش ۳۳۳ میلیون دلاری اکران در سینماهای آمریکای شمالی و فروش بین‌المللی ۶۷۲ میلیون دلاری دست یافته‌ است. سینماهای چین با فروش ۲۰۴ میلیون دلار بیشترین سهم را در فروش بین‌المللی این اثر داشتند و به دنبال آن سینماهای کره‌جنوبی با فروش ۵۶ میلیون دلار،‌ بریتانیا با فروش ۳۶ میلیون دلار،‌ مکزیک با فروش ۳۰ میلیون دلار،‌ ژاپن با فروش ۲۶ میلیون دلار، ‌برزیل با فروش ۲۵ میلون دلار و استرالیا با فروش ۲۴ میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

«‌انتقام جویان: پایان بازی»‌ نیز هفته پیش با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری رکورد «آواتار» را به عنوان پرفروش‌ترین فیلیم تاریخ سینما شکست. «کاپیتان مارول» نیز به لیست فیلم‌هایی با فروش یک میلیارد دلار اضافه شد و در حال حاضر فروش خود را به ۱.۱۳ میلیارد دلار رسانده است.

انتظار می‌رود «‌علاء الدین»، لایو اکشن جدید دیزنی هم به زودی از مرز فروش یک میلیارد دلار بگذرد. این اثر سینمایی که «‌ویل اسمت» در آن به ایفای نقش پرداخته است تاکنون ۳۴۱ میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی و ۶۴۸ میلیون دلار در گیشه‌های بین المللی به فروش رسانده است.

کد خبر 449239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha