همشهری آنلاین: محمدرضا مسجدی عضو انجمن بین‌المللی ضد دخانیات گفت: ۴ تا ۶ درصد دانشجویان رشته‌های پزشکی در بدو ورود به دانشگاه به دخانیات اعتیاد دارند اما در سال آخر تحصیل این آمار به ۲۲ درصد می‌رسد.

سيگار و افزايش ريسك ابتلا به سرطان پانكراس

به گزارش مهر، محمدرضا مسجدی فوق تخصص ریه در هفتمین سمپوزیوم وچهارمین جشنواره ملی خودمراقتی و آموزش بیمار همزمان با روز جهانی خودمراقبتی که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: مطالعه‌ای بر روی دانش‌آموزان ورودی دانشکده‌های پزشکی صورت گرفت که نشان داد در سال اول ورود این دانشجویان ۲,۵ درصد دختران و ۴ تا ۶ درصد دانشجویان پسر دخانیات مصرف می‌کنند اما نکته تأسف‌برانگیز این است که پس از ۷ سال و درحالی‌که همه این دانشجویان در دروس خود با مضرات و ضررهای دخانیات آشنا می‌شوند، این آمار افزایش‌ یافته است؛ بر اساس آن بیش از ۲۲ درصد دانشجویان پسر سال آخر و ۱۷ درصد دانشجویان دختر دخانیات و قلیان مصرف می‌کنند.

مسجدی خاطرنشان کرد: تنها سواد سلامت داشتن در بحث خودمراقبتی کافی نیست و اگر این اطلاعات را اجرایی کردیم، آن‌ وقت می‌توان گفت که در خودمراقبتی درست عمل کرده‌ایم.

وی در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: همه می‌دانیم که مصرف شکر برای سلامتی مضر است اما متأسفانه مصرف بالای شیرینی‌ و شکلات،  سلامتی همه ما را تهدید می‌کند و هیچ تلاشی برای عدم استفاده از آن انجام نمی‌دهیم.

کد خبر 449145
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha