همشهری آنلاین: شرکت هوافضای لاکهید مارتین ساختن کپسول فضایی اوریون را که در تابستان آینده ماموریت آزمایشی بدون سرنشین آرتمیس ۱ را انجام خواهد، به پایان رسانده است.

Orion 3

به نوشته space.com این کپسول همچنین بر روی مدول یا گردونه خدماتی آن که ساخت اروپا است، در مرکز فضایی کندی در فلوریدا سوار شده است.

در ماموریت آرتمیس ۱، طراحی و کارکرد این کپسول و گردونه خدماتی آن در طول یک ماموریت سه هفته‌ای به دور کره ماه و بازگشت آن آزمایش خواهد شد. در صورت موفقیت آرتمیس ۱، ماموریت آرتمیس ۲ برای فرستادن سفینه سرنشین‌دار در ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.

آرتمیس برنامه بلندپروازانه کاوش ماه سازمان فضایی آمریکا (ناسا) است که هدف آن قرار دادن دو فضانورد در منطقه‌ای نزدیک قطب جنوب کره ماه در سال ۲۰۲۴ است. این برنامه همچنین به قصد ایجاد حضور درازمدت پایدار انسان در اطراف و روی کره ماه، نزدیکترین همسایه کره زمین است.

همچنین یک موشک عظیم برای پرتاب اوریون در ماموریت آرتمیس ۱ به نام «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) در دست ساخت است.

اوریون یک بار پیش از این در دسامبر ۲۰۱۴ در یک ماموریت بدون سرنشین با موشک سنگین دلتا چهار  به فضا فرستاده شده بود.

برنامه آرتمیس همچنین شامل ساختن یک ایستگاه کوچک فضایی در مدار کره ماه به نام «گیت‌وی» (Gateway) است. این ایستگاه به عنوان یک نقطه اقدام برای ماموریت‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین به سطح کره ماه است.

اما هدف نهایی ناسا کره ماه نیست. هدف اصلی برنامه آرتمیس آموزش این سازمان در زمینه شیوه زندگی و کار در ژرفای فضا است تا آمادگی لازم برای سفرهای سرنشین‌دار به مقصد نهایی کره مریخ به دست آید. ناسا می‌خواهد پیش از پایان دهه ۲۰۳۰ بر روی کره سرخ پا بگذارد.

کد خبر 449080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha