همشهری آنلاین: رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ۲ نوع گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور داریم گفت: در مجموع ۱۸ هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند.

گروه جهادی

سرهنگ محمد زهرایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت:‌ ۱۱ هزار و ۵۲۱ گروه جهادی جغرافیا محور و ۶ هزار گروه جهادی محله محور در کشور در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد:‌یکی از اهداف طرح بزرگ خدمت رسانی هم زمان استفاده از این نیروهای جهادی است و فقط به عنوان نیروی کار رایگان به خدمت گرفته نمی‌شوند بلکه اکثر آنها اندیشه‌ورز و فکری هستند.

سرهنگ زهرایی افزود:‌ اکثر این گروه های جهادی به بهانه کار جهادی با خود ‌پیوندهای اجتماعی، ‌ مشاوره و کارهای فرهنگی به میان مردم می‌برند.

وی یادآور شد:‌ طرح بزرگ خدمات رسانی همزمان کار مشترکی بود که از سال گذشته با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین و دولت با ویژگی هایی که این کار را از سایر طرح های عمرانی متمایز می‌کرد، آغاز شد.

سرهنگ زهرایی تاکید کرد: طرح خدمات رسانی همزمان طرحی است که با استفاده از همه ظرفیت ها به دنبال امیدآفرینی در جامعه است تا خدماتی که در روستاها و مناطق محروم انجام می‌شود به صورت یکجا برای مردم ظهور و بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه همگرا و هم افزا کردن دستگاه های اجرایی به شکلی که همه دور یک میز برای یک هدف واحد گردآیند یکی از اهداف این طرح است، گفت:‌ جنس پروژه ها با دغدغه مردم همراه است و با شناسایی نیاز مردم پروژه ای تعریف و اجرا می‌شود.

سرهنگ زهرایی اظهار داشت:‌ اولویت ۴۰ هزار طرح خدمات رسانی همزمانی اجرا در روستاها و مناطق محروم است و رویکرد آن توجه به زیرساخت های حوزه آب و اشتغال است.

رئیس بسیج سازندگی اضافه کرد:‌ روحی که بر این طرح ها حاکم است پیامدهایی است که اجرای طرح دارد به عنوان مثال بدنبال این هستیم که توسط همه دلسوزان نظام بتوانیم امیدی در مردم بوجود آوریم، پیوندهای اجتماعی را تقویت کنیم و از ظرفیت خیرین استفاده حداکثری ببریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد منابع مالی پروژه های محرومیت زدایی عام المنفعه بسیج سازندگی که با کمک دولت اجرا شده از سوی خیرین تامین شده است،  یادآور شد: عرصه های محرومیت زدایی محلی برای تمرین و کادرسازی، مشقی برای کار تیمی و گسترش تفکر جهادی بین بدنه اجرایی و دستگاه‌ها است.

سرهنگ زهرایی افزود: در مرحله اول ‌چهار هزار و ۵۰۰ پروژه از ۴۰ هزار پروژه طرح خدمت رسانی همزمان در سراسر کشور به بهره برداری می رسد و ما استان کردستان را برای بهره برداری نمادین این طرح ها در مرحله اول انتخاب کردیم.

وی تاکید کرد:‌ یکی از اولویت های ما در این طرح استان‌های مرزی و صعب‌العبور و محروم‌تر است و استان کردستان به عنوان اولین استان انتخاب شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت:‌ از چهار هزار و ۵۰۰ طرح کشوری، اجرای ۱۳۶ طرح در استان کردستان آغاز شد که شامل ۲ پروژه آبرسانی روستایی، ‌ هفت طرح در عرصه سلامت شامل خانه بهداشت و مرکز سلامت، ۱۲۲ طرح در عرصه عمومی شامل ۱۱۸ خانه محروم و نیازمند و چهار پارک کودک است.

وی با اشاره به اینکه چهار پروژه در عرصه فرهنگی شامل سه مسجد و یک خانه عالم هم از دیگر پروژه های این طرح است، یادآور شد: ۸۳ میلیارد ریال در استان کردستان با کمک دولت، خیرین، گروه های جهادی و امکانات سپاه به صورت غیرمنقول و منقول هزینه شده است.

قرار است روز چهارشنبه مرکز بهداشت روستایی در شهرستان سروآباد با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سرهنگ زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و مسئولان استان کردستان افتتاح شود که این مراسم نمادین برای بهره برداری همزمان از ۱۳۶ طرح خدمات رسانی در این استان است.

کد خبر 448987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha