سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : انجیل شخصی و کتاب مزامیر «مارگارت تاچر» نخست وزیر اسبق انگلیس در حراجی «نیت دی سندرز» (Nate D. Sanders Auctions) آمریکا به حراج گذاشته می‌شود.

حراج انجیل شخصی مارگارت تاچر در آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه آرت دیلی، تاچر از پیروان متدین کلیسای متدیست (Methodist) بود. پدر وی، مبلغ متدیست بود و تاچر قبل از روی آوردن به دنیای سیاست، همین راه را دنبال می کرد. این انجیل در سال ۱۹۹۵ به تاچر هدیه داده شد. تاچر در آن زمان به دریافت یکی از نشان‌های درباری و اشرافی انگلیس مفتخر شد. قیمت پیشنهادی برای انجیل تاچر، با ۱۲  هزار دلار شروع می‌شود. کتاب سرود و مزامیر نیز در سال ۱۹۸۹ به نخست وزیر وقت انگلیس اهدا شد. این کتاب در سال ۱۹۸۵ چاپ شد. قمیت اولیه برای این کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. 

مارگارت تاچر زن سیاستمدار انگلیسی بود که از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ به عنوان نخست وزیر انگلیس و از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ به عنوان رهبر حزب محافظه کار این کشور خدمت کرد. وی عنوان سیاستمداری با طولانی ترین دوره زمامداری به عنوان نخست وزیر در قرن بیستم را از آن خود کرد و اولین زنی بود که این پست را در اختیار گرفت. یک روزنامه نگار اهل اتحاد جماهیر شوروی سابق، تاچر را بانوی آهنین نامید؛ لقبی که با سیاست انعطاف ناپذیر و نحوه مدیریت وی همخوانی داشت. وی در منصب نخست وزیر، سیاست هایی را به اجرا گذاشت که به «تاچریسم» شناخته می شد. تاچر در سال‌های پایانی عمرش به بیماری آلزایمر مبتلا و کمتر در مجامع عمومی ظاهر می‌شد. وی روز ۸ آوریل ۲۰۱۳ بر اثر ابتلا به سکته مغزی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

کد خبر 448961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha