سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
۰ نفر

به گفته شبکه العربیه، عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان در حالی روز یکشنبه به واشنگتن سفر کرد که هیچ مقام رسمی از سوی دولت آمریکا برای استقبال او در محل حاضر نشد.

عمران خان

بر این اساس، شاه‌محمود قریشی‌ وزیر امور خارجه، اسدخان سفیر پاکستان در واشنگتن و شماری از تجار پاکستانی تنها کسانی بودند که برای استقبال از عمران‌خان به فرودگاه رفته‌اند. از سوی دیگر، نخست‌وزیر پاکستان با یک خودرو مسافربری عادی فرودگاه را ترک کرده است. این رفتار دولت آمریکا واکنش تند رسانه‌های پاکستانی را به‌دنبال داشته است تا جایی که آن را یک عمل «تحقیرآمیز» و «غیردیپلماتیک» ارزیابی کرده‌اند.

به گفته شبکه الجزیره، قرار است عمران‌خان در این سفر با دونالد ترامپ دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کند. او همچنین در حاشیه این سفر با مقاماتی از وزارت‌های دفاع، انرژی و خزانه‌داری آمریکا ملاقات خواهد داشت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال۲۰۱۷ با صدور فرمانی کمک‌های سالیانه ۲۲۵میلیون دلاری کشورش به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد. همزمانی سفر نخست‌وزیر پاکستان به واشنگتن با مذاکرات صلح افغانستان می‌تواند تأثیر مهمی بر روند این مذاکرات داشته باشد.

کد خبر 448904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha