همشهری آنلاین: یک بانکدار بازنشسته اهل تنسی در رقابت با ۱۴۱ مرد ریش‌سفید دیگر برنده مسابقه شبیه‌ترین فرد به نویسنده نامدار آمریکایی و خالق «پیرمرد و دریا» شد.

رقابت شبيه ترين فرد به ارنست همينگوي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسوشیتدپرس، جو مکسی ۶۸ ساله در هشتمین تلاش برای بردن رقابت قدیمی شبیه‌ترین فرد به ارنست همینگوی توانست پیروزی خود را در در کافه‌ای در کی وست جشن بگیرد که پاتوق نویسنده سرشناس در سال‌هایی دهه ۱۹۳۰ بود. گروه داوری شامل برندگان پیشین این رقابت شامگاه شنبه برنده نهایی را پس از دو دور رقابت مقدماتی به حاضران معرفی کردند.

جشن‌های مربوط به رقابت شبیه‌ترین فرد به همینگوی روز یکشنبه پس از پنج روز همزمان با جشن تولد ۱۲۰ سالگی این نویسنده آمریکایی به پایان رسید. این رقابت شیرین از سال ۱۹۸۱ آغاز شده و امسال سی و نهمین دوره آن برگزار شد. سال گذشته ۱۵۰ مرد شبیه همینگوی در رقابت برای یافتن شبیه‌ترین فرد به این نویسنده و روزنامه‌نگار عاشق موهیتو شرکت کرده بودند و امسال ۱۴۲ نفر بخت خود را برای بردن جایزه نمادین آن آزمودند.

همینگوی که سال ۱۹۶۱ در ۶۱ سالگی در آیداهو از دنیا رفت، در سال‌های حضور در کی وست شاهکارهایی چون «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آید» و «داشتن و نداشتن» را نوشت. او از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم بود که در سال‌های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ به ترتیب دو جایزه بسیار معتبر و مهم پولیتزر و نوبل ادبیات را برد. «مردان بدون زنان»، «خورشید همچنان می‌دمد» و «وداع با اسلحه» از دیگر آثار برجسته همینگوی است.

کد خبر 448799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha