همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه (اول اسفند) در اولین روز سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم روستای سردشت از بخش بشاگرد، سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با بیان این که ملت ایران امروز در سراسر کشور اعم از مناطق برخوردار و محروم شعار واحد دارند، افزود: امروز شعار ملت ایران این است که در برابر قدرت‌های زورگو و مستکبر، ‌ایستاده‌ایم و تسلیم نمی‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: زورگویان جهان تصور می‌کنند می‌توانند از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر به منطقه‌ای لشکرکشی و کشور مظلوم عراق را اشغال کنند و زن و بچه‌ی مظلوم عراقی را به خاک و خون بکشند و در این شرایط انتظار دارند ملت ایران در برابر آنان سکوت کند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که دشمنان باید بدانند هرجای دنیا که بخواهند به ملتی ظلم کنند ، ملت ایران در مقابل ظالم و در کنار مظلوم خواهد ایستاد، تصریح کرد:‌ عده‌ای آدم‌کش و جنایتکار بی‌رحم را به نام صهیونیست با تمام سلاح‌ها و تجهیزات لازم مجهز و بر ملت فلسطین مسلط می‌کنند و به حمایت همه‌جانبه از رژیم اشغالگر قدس می‌پردازند و انتظار دارند مردم عدالت‌خواه ایران سکوت کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ برای یک ملت بزرگ، استقلال‌،‌ عزت و عظمت بالاتر از همه‌ موضوعات دیگر است و همان طور که ملت ایران در دوران دفاع مقدس، با دست خالی مقابل دشمنان ایستاد و با وجود تحمل همه‌ مشکلات، محاصرهای اقتصادی، تحریم‌ها و سهمیه‌بندی کالاها از عزت،‌ دین و شرف خود دفاع کرد امروز نیز از نظام و عزت و دین و شرف خود دفاع می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که عزت، استقلال و ارزش‌های الهی چیزی است که ملت بزرگ ایران هر آنچه دارد را فدای آن‌ها خواهد کرد، گفت: انرژی هسته‌ای، مساله‌ بسیار مهمی است که ایران را در کنار ‌٩ کشور برتر دنیا نشاند. دشمنان زورگوی ملت ایران از این امر بسیار ناراحتند و برای مانع‌تراشی در مسیر رشد و پیشرفت این ملت هر کاری توانستند انجام دادند؛ اما نتوانستند مانع حرکت کوبنده ملت ایران شوند و از این مساله بسیار عصبانی هستند.

وی خاطرنشان کرد که آنچه بیشتر از همه آنان را عصبانی کرده وحدت و روحیه‌ عزت‌خواهی ملت ایران است و افزود: امروز ملت ایران دارای جایگاهی بسیار مهم، ویژه و تاثیرگذار و تعیین‌کننده در منطقه و جهان است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: ‌امروز سرتاسر ایران با آگاهی، همدلی و تعهد خود تصمیم گرفته است خود را به بالاترین سطح پیشرفت، کمال و عزت منطقه برساند. همه‌ ایرانیان در عرصه‌ این سرزمین حتی آنانی که به دلایلی در خارج از کشور زندگی می‌کنند بر این موضوع همدل و متحد هستند و دل همه‌ی آنان برای ایرانی آباد، پیشرفته و باعزت می‌تپد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز به لطف همبستگی، ایمان و ایستادگی ملت ایران،‌ قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور منطقه و الگو و پیشتاز است، اظهار کرد: ‌امروز در همه‌ نقاط دنیا و سیاست‌های بین‌المللی موضوع ملت ایران و هدف‌گیری‌های این ملت تعیین‌کننده است و طراحی‌های قدرت‌های زورگور با مانع جدی ملت ایران روبرو می‌شود؛ بنابراین قدرتی دیگر نمی‌تواند مانند گذشته با زورگویی و چپاول بر ملتی مسلط شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش آبرسانی به بشاگرد، تامین اعتبار برای آب آشامیدنی ‌١٦ روستا، اختصاص اعتبار برای طرح آبخیزداری، و تکمیل طرح احداث راه بشاگرد به قطعه‌گنج، ساخت سالن ورزشی و ارتقای بخش بشاگرد به شهرستان را از تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی این منطقه دانست.

رییس جمهور همچنین روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از سیستم کنترل ترافیک دریایی مرکز خلیج فارس، گفت: دولت در حال تجدیدنظر در مقررات گمرکی و بازرگانی است و تمام تلاش دولت آن است تا ورود و خروج کالا تسهیل شود.

 احمدی‌نژاد گفت:«خدا را سپاسگذارم تا یک خدمت جدیدی برای خدمت به ملت ایران و ملت منطقه به ثمر رسید و از تمام کسانی که در این کار بزرگ شرکت داشته‌اند و دل در گرو آبادانی ایران و بالا بردن عزت کشور عزیزمان دارند تشکر می‌کنم.»

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سیستم یک ظرفیت جدید است، تصریح کرد:« وزارت نفت و سازمان بنادر و کشتیرانی باید به گونه‌ای هماهنگ شوند که همه‌ی خدمات مورد نیاز کشتی‌های ورودی و خروجی در بنادر این استان را فراهم سازند.»

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی بندرعباس و چند بندر این استان از نظر امنیت دریایی، کوتاهی مسافت و ارتباط با کشتی‌ها در خلیج فارس بهترین موقعیت را دارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید یک برنامه‌ریزی برای گسترش اینگونه طرح‌ها داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در دولت همه‌ حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و هر گونه حمایتی لازم باشد در این خصوص دریغ نخواهیم کرد. منابع لازم فرصت‌های جغرافیایی مناسب و توان ملی را داریم و در یک فاصله‌ی دو ساله می‌توانیم به جایگاه بالایی برسیم و این سامانه‌ی جدید هم یک گام جدید است.

احمدی‌نژاد گفت:« با گرامیداشت یاد و نام امام عزیز و شهدای بزرگوار و توسل به امام عصر و دعا برای ملت عزیز کار این مجموعه را آغاز می‌کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های ما بیش از آن چیزی است که از آن استفاده می‌کنیم، خاطر نشان کرد: دیگران هم باید با ورود کشتی‌های خود پشتیبانی لازم را داشته باشند و باید تلاش شود تا ارتباط‌ها با دنیا تسهیل شود.

کد خبر 44874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز