همشهری آنلاین: تیم جوانان ایران در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان بر تونس غلبه کرد و در دومین بازی مقابل روسیه تن به شکست داد.

اميرحسين اسفنديار

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال جوانان جهان پنجشنبه (۲۷ تیر) در بحرین آغاز شد و و جوانان والیبالیست ایران در نخستین مسابقه خود به مصاف تیم تونس رفتند و ۳ بر ۰ و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳ ، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹ مقابل نماینده قاره آفریقا به برتری رسیدند.

در این دیدار امیرحسین اسفندیار ۱۱ امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن ایران شناخته شود. فیض امام‌دوست نیز ۹ امتیاز به دست آورد.

لقب امتیازآورترین بازیکن بازی هم به طور مشترک به امیرحسین اسفندیار از تیم ایران و یاسین عبدالهادی از تیم تونس رسید.

تیم ایران در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی روزجمعه در سالن اصلی مجموعه ورزشی عیسی اسپورت به مصاف تیم قدرتمند و مدعی روسیه رفت و ۲ بر ۳ مقابل این تیم شکست خورد.

ایران در ست‌های اول و سوم به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید و ست‌های دوم، چهارم و پنجم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹ ، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۴ به حریف واگذار کرد.

در این بازی پوریا یلی با کسب ۳۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود. ساپوژکوف روس هم با کسب ۳۴ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن روسیه انتخاب شد.

تیم ایران در سومین بازی خود در مرحله مقدماتی روز شنبه ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف تیم چک خواهد رفت.

لازم به ذکر است که  بهترین نتیجه تیم ایران در تاریخ این رقابت‌ها مربوط می‌شود به سال ۲۰۰۷ که بر سکوی سوم جوانان جهان ایستاد.

کد خبر 448527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha