جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

فرزاد رشتی- خراسان رضوی ـ خبرنگار: پارک جنگلی شهید عظیمی تربت جام برای سومین بار در ماه در آتش بی‌توجهی سوخت.

پارک‌جنگلی تربت‌جام

تنها پارک جنگلی ۴۵ هکتاری متصل به شهر تربت جام که به علت بی‌توجهی در سال‌های اخیر رو به نابودی بود، در یک ماه اخیر برای سومین بار طعمه حریق شد. در این حادثه ۴۶ درخت که اکثرا سبز بودند در آتش سوختند. مردم تربت جام از مدیران استانی و شهرستانی انتظار رسیدگی ویژه به این موضوع و پیشگیری از حوادث بعدی را دارند.  

پارک ۴۵ هکتاری و سرسبز شهید عظیمی تربت جام چند سال قبل در قراردادی ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار شد. بعد از ۳ سال با خشک شدن درختان پارک، اعتراضات مردم و تشکیل کمپین‌های مردمی آغاز شد. پس از آن دادستانی تربت جام به ماجرا ورود کرد و سال قبل مدیریت و نگهداری پارک به منابع طبیعی شهرستان منتقل شد، اما یک سال دیگر گذشت و کار موثری صورت نگرفت. مردم و ادارات مختلف پای کار آمدند و درختان تشنه را سیراب کردند و جلو خشک شدن باقی درختان را گرفتند. در ۱۰ اردیبهشت امسال با تغییر مدیریت منابع طبیعی شهرستان، مدیر کل منابع طبیعی وعده داد که طی یک ماه این پارک احیا شود و مردم در تابستان امسال بتوانند از این پارک استفاده کنند. وقوع ۳ آتش‌سوزی در یک ماه اخیر در تنها پارک جنگلی متصل به شهر تربت جام باعث نگرانی شدید مردم شده است.  

چندی پیش ۷۵ درخت سبز نیز به همراه درختان خشک پارک توسط پیمانکار مامور از سوی اداره منابع طبیعی قطع شد. اداره منابع طبیعی شهرستان قصد داشت درختان خشک پارک جنگلی را قطع کند و بفروشد. از این رو برای قطع درختان خشک و فروش آن پیمانکاری انتخاب کرد و پارک بدون حضور نماینده منابع طبیعی به پیمانکار تحویل داده شد. ولی اداره منابع طبیعی بعد از قطع درختان سبز اعلام کرد به منظور جلوگیری از خسارت‌های دیگر و آتش‌سوزی‌های بعدی یک نگهبان برای پارک در نظر می‌گیرد. همچنین بنا به خواسته مردم، دادستانی دوباره به موضوع ورود پیدا کرد. اما متاسفانه پنج‌شنبه ۲۷ تیر شاهد سومین آتش‌سوزی در این پارک بودیم که مردم را خشمگین‌تر کرد و اگر حامیان پارک جنگلی به موقع رسیدگی نمی‌کردند، شاید بخش زیادی از پارک و درختان سبز نابود می‌شد.  

کد خبر 448426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha