مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: متروی تهران در ایستگاه‌های شهر سینماهای کوچک راه‌‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش سایت رسمی متروی تهران مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این باره گفت: در ادامه تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت مترو در ارتباط با ایجاد مراکز فرهنگی، سالن‌های کوچک سینما در ایستگاه‌های مترو ساخته می‌شود.

جعفر ربیعی افزود: شرکت بهره‌برداری مترو ایستگاه‌هایی را که امکان احداث سالن سینما در آن‌ها وجود دارد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری معرفی می‌کند تا این سازمان اقدام به اجرای این طرح کند.

وی تصریح کرد: به دلیل این که ایستگاه‌های مناسب در مرحله بررسی و طراحی ساخت سالن سینما قرار دارند، هنوز به طور دقیق ایستگاه‌های مورد نظر برای اجرای طرح مشخص نشده است.

به گفته وی ایستگاه امام حسین(ع) از جمله مکان‌هایی است که برای ساخت سالن سینما مناسب شناخته شده است. ربیعی در ارتباط با ایجاد سالن‌های نمایش تئاتر در ایستگاه‌ها به ویژه ایستگاه تئاتر شهر اظهار داشت: هم‌اکنون در داخل ایستگاه‌های مترو فضاهایی است که امکان برگزاری نمایش‌های خیابانی در آن وجود دارد و به راحتی می‌توان برنامه‌های نمایشی را در اغلب ایستگاه‌ها اجرا کرد.

وی افزود:‌ ایجاد سالن تئاتر در ایستگاه تئاتر شهر نیاز به طراحی خاصی دارد که در قسمت ساخت و توسعه ایستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: ایجاد مراکز فرهنگی در ایستگاه‌ها از ابتدای راه‌اندازی مترو مطرح بوده است و از آن زمان تصمیم گرفته شد علاوه بر کارکرد معمولی مترو در زمینه جابه‌جایی مسافر، از ایستگاه‌های آن در بخش فرهنگی استفاده شود.

به گفته وی، در همین زمینه سازمان‌های مختلف فرهنگی مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی طرح‌های مختلفی را مانند کتاب مترو، کتاب مسافر، خانه‌های فرهنگ، برگزاری نمایشگاه آثار هنری در ایستگاه‌های مترو اجرا کرده‌اند.

ربیعی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری و شرکت مترو امضا شد که بر اساس آن بخشی از فضاهای ایستگاه‌های مترو به امور فرهنگی اختصاص یابد که این فضاها در ایستگاه‌هایی که در آینده ساخته می‌شود وسعت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در ادامه این تفاهم‌نامه خانه فرهنگ مترو هفت تیر راه‌اندازی شد که طبق آمار پربیننده‌ترین خانه فرهنگی در سطح شهر تهران است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌های مختلفی مقطعی مانند توزیع اقلام فرهنگی به مناسبت‌هایی مانند اعیاد در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود.

کد خبر 44822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز