همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت امیر سرتیپ احمد ترکان از فرماندهان و اسطوره‌های دوران دفاع مقدس، معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدر توپخانه ایران را تسلیت گفت.

سیدعبدالرحیم موسوی

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» با صدور این پیام تسلیت تصریح کرد: مردی از تبار رزمندگان و اسطوره‌های دفاع مقدس آسمانی شد، فرمانده‌ای دلاور، بی‌باک، شجاع، دارای اخلاق فرماندهی و نبوغ نظامی که در شان و تراز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

فرمانده کل ارتش در این پیام تسلیت عنوان کرد: بزرگ‌مردی که خیلی از ما و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، به واسطه حضور تاثیرگذار ایشان در ده ها عملیات جنگ تحمیلی و پس از آن به وی بدهکاریم.

سرلشکر موسوی در این پیام بیان کرد: امیر سرتیپ ترکان نابغه و پدر توپخانه ایران و از نام‌آوران گمنام و رزم‌آوران بی ادعای دفاع مقدس بود که سال ها خلعت خدمت بر تن داشت، دانشمند مجاهدی که علم و دانش و تجربه و تخصص را با ایمان و تعهد به هم آمیخته بود و منشاء اقدامات شاخص و اثرگذاری در عرصه دفاع مقدس شد.

پیام فرمانده کل ارتش می افزاید: امیر سرتیپ ترکان در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی حضوری موثر داشت و با جانفشانی و همراهی شهید سپهبد صیاد شیرازی و فرماندهان بزرگ نیروهای مسلح، لحظات تاریخ سازِ نجات مردم ایران عزیز در شمال غرب و غرب و شهرهای بزرگ از جمله سنندج و نجات پادگان این شهر را رقم زد.

پیام سرلشکر موسوی تصریح می کند: آن فرمانده ولایی و مخلص، پس از دوران دفاع مقدس نیز با اهتمام جدی در مسیر انتقال گنجینه تجربیات، دانش و تخصص به نسل جوان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

این پیام می افزاید: اگر امروز رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه پرتوان نیروهای مسلح با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده‌اند، بدون شک این اقتدار را مدیون جانفشانی‌های مردان بزرگی همچون امیر سرتیپ ترکان و شهدای والامقام نیروهای مسلح می دانند که راه، نام و اثرات بی بدیلشان در تاریخ ایران اسلامی تا همیشه جاودان خواهند ماند.

در پیام فرمانده کل ارتش آمده است: یقیناً امت شریف و فهیم ایران سربلند اسلامی به‌واسطه رضایت فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و تقدیر معظم‌له از ایشان و اقدامات دوراندیشانه قدردان آن مرحوم خواهند بود.

سرلشکر موسوی در این پیام درگذشت آن امیر ولایی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده وی و همرزمان آن امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و از خداوند بزرگ، علو درجات آن سفر کرده را خواستار شد.

امیر سرتیپ احمد ترکان، معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدر توپخانه ایران، از قهرمانان و نوابغ دوران هشت سال دفاع مقدس و یار دیرین شهید صیاد شیرازی صبح روز دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکرمرحوم امیر سرتیپ احمد ترکان، ساعت هشت صبح امروز- سه شنبه- در مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی ارتش در اصفهان با حضور مسئولان کشوری و لشگری و ساعت ۹ در خیابان ارباب با حضور مردم قدرشناس برگزار و سپس پیکر آن مرحوم به سمت گلستان شهدا تشییع و در باغ رضوان اصفهان آرام خواهد گرفت.

کد خبر 448063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha