همشهری آنلاین: سناتور باراک اوباما نهمین پیروزی پیاپی خود را در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین کسب کرد.

به گزارش سی ان ان، باراک اوباما پس از پیروزی در ایالت ویسکانسین در سخنانی در ایالت تگزاس گفت: ما هنوز مایل‌ها و ماه‌ها با تغییراتی که به دنبال آن هستیم فاصله داریم.

اوباما که توانسته است با کسب نه پیروزی پیاپی از هیلاری کلینتون دیگر کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشی بگیرد، در ادامه سخنان خویش افزود: برای دستیابی به تغییرات به چیزی بیش از گردهمایی‌های سیاسی بزرگ و سخنان سیاسی، نیاز داریم، زیرا مشکل ما در آمریکای امروز کمبود دیدگاه‌های خوب نیست. مشکل ما این است که واشنگتن به محلی برای مرگ ایده‌های خوب تبدیل شده است.

پس از کسب پیروزی اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین، اکنون هر دو کاندیدای اصلی حزب دموکرات، باراک اوباما و هیلاری کلینتون توجه خود را به انتخابات داخلی در ایالات اوهایو و تگزاس که قرار است در روز چهارم مارس برگزار شود، معطوف کرده‌اند.

در دیگر سو نیز سناتور مک کین با پیروزی در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در ایالت ویسکانسین دست کم 13 هیات نمایندگی کسب کرده است، مک کین در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت واشنگتن نیز به پیروزی دست یافته است.

بر اساس برآورد‌های انجام شده توسط شبکه خبری سی ان ان، مک کین تا کنون توانسته است 909 هیات نمایندگی کسب کند و مایکل هوکابی نزدیک‌ترین رقیب وی در حزب جمهوری خواه با 217 هیات نمایندگی، کاندیدای اصلی حزب جمهوری خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به 1.191 هیات نمایندگی نیاز دارد.

پس از برگزاری انتخابات داخلی احزاب جمهوری خواه و دموکرات هیات‌های نمایندگی عضو در کنسوانسیون ملی این دو حزب، کاندیدا‌های اصلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را انتخابات خواهند کرد.

کد خبر 44799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز