همشهری آنلاین: صندوق مشترک تامین مالی همکاری‌های فناورانه ایران و روسیه در چارچوب توافق‌نامه اولیه میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر روسیه (RVC) راه‌اندازی می‌شود.

فناوري، استارتاپ، ايده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری،  شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر روسیه (Russian Venture Company) یک نهاد توسعه بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که در سال ۲۰۰۶ توسط دولت روسیه ایجاد شد و اکنون یکی از ساختارهای مهم و کلیدی این کشور در توسعه سیستم نوآوری ملی است. ماموریت اصلی این نهاد، ترویج سرمایه‌گذاری خطرپذیر در روسیه و رشد قابل توجه منابع مالی صندوق‌های سرمایه خطرپذیر است.

استراتژی بلندمدت این نهاد توسعه فناورانه کشور روسیه با هدف تشکیل بازار جدید جهانی تا سال ۲۰۳۵ است. سرمایه اولیه این نهاد حدود ۴۵۰ میلیون دلار (۳۰ میلیارد روبل روسیه) بوده است. سرمایه‌گذاری‌های این نهاد با هدف رشد منابع سرمایه­‌گذاری خطرپذیر از طریق ایجاد صندوق­‌های سرمایه‌­گذاری مشترک با بخش خصوصی، نهادهای دولتی، سرمایه­‌گذاران خارجی و شرکت­‌های بزرگ است.

حوزه‌های اولویت‌دار شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر روسیه، شامل داروهای زیستی، انرژی، فناوری‌های تولید پیشرفته، فناوری‌های کوانتومی و فناوری‌های دیجیتال در حوزه‌های مرتبط است که این حوزه‌ها با طرح‌های اولویت‌دار صندوق نوآوری و شکوفایی نیز شباهت و نزدیکی دارد.

کد خبر 447763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha