مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

کوروش کائی - ایلام –خبرنگار: شهر ایلام وسعت کمی دارد و با کوه‌ها محصور شده است و خیابان‌های این شهر پاسخگوی حجم تردد و پارک خودروهای سبک و سنگین در حجم بالا نیست.

پارك كاميون‌ها در محله‌های ایلام

معضل بزرگی به نام نبود جای پارک برای ماشین‌های سنگین باعث شده است اکثر رانندگان این وسایل نقلیه آنها را در معابر عمومی شهر پارک کنند که علاوه بر افزایش حوادث، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان ایلامی شده است. شهر ایلام حتی برای پارک خودروهای سبک هم جای پارک ندارد ولی این روزها وسایل نقلیه سنگین، علاوه بر آلودگی‌های زیست‌محیطی، جای پارک بسیاری را در شهر اشتغال کرده‌اند.

از دیگر مشکلات و آسیب‌هایی که ورود این ماشین‌های سنگین به شهر ایلام ایجاد می‌کنند، ایجاد ترافیک و سر و صداهای گوش‌خراش و ناهنجار، تخریب محیط زیست، ایجاد آلودگی و در نتیجه سلب آرامش و آسایش شهروندان است. تردد این خودروها در شهر و پارک آنها در کوچه و خیابان، علاوه بر سلب آسایش و آرامش شهروندان، خطری بسیار جدی برای بچه‌هایی است که بدون اطلاع و آگاهی از خطر این ماشین‌های سنگین مشغول بازی هستند.

  • آلودگی خیابان‌ها

یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: متاسفانه هر شب شاهد پارک کامیون‌ها مختلفی در کنار منازل، معابر و پارک‌های شهر ایلام هستیم که این مساله باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای شهروندان می‌شود. «پریسا آزادی» می‌افزاید: اکثر این کامیون‌ها حامل مواد نفتی، بنزین، گاز و گازوئیل هستند و بعد از پارک کردن آنها بوی نامطبوعی تمامی منطقه را فرامی‌گیرد.

وی بیان می‌کند: اکثر کامیون‌ها روغن‌ریزی دارند که باعث می‌شود سطح آسفالت منطقه به مرور زمان از بین برود. نکته مهم‌تر این‌که این کامیون‌ها برای کودکان بسیار خطرناک هستند. آزادی ادامه می‌دهد: در بیشتر مناطق شهر ایلام کامیون، اتوبوس، تریلی، یدک‌کش، جرثقیل و ... وجود دارد که هر کدام دارای سر و صدای زیادی هستند و آرامش را شهروندان سلب کرده‌اند.

  • چهره شهر نازیبا شده است

شهروند دیگری می‌گوید: متاسفانه کامیون‌های شهر حامل بارهای پرخطر و قابل اشتعال از جمله نفت و گاز مایع هستند که ممکن است برای مردم شهر خطرات جدی به وجود بیاورند. آنها همچنین برای مدت طولانی مقابل فضاهای سبز پارک و امکان استفاده از این فضاها را از مردم سلب می‌کنند.

«رضا زمانی» اظهار می‌کند: متاسفانه تعداد زیادی از معابر اصلی شهر به پایانه باربری تبدیل شده‌اند و چهره شهر زشت شده است. این شهروند ادامه می‌دهد: از مسئولان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست داریم این موضوع را به‌جد پیگیری کنند. شهرداری هم به ایجاد پارکینگ اقدام کند تا این کامیون‌های حامل مواد خطرناک به خارج از شهر منتقل شوند.

  • جای پارک نداریم

یکی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین در شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: قبلا یک پارکینگ در بلوار خلیج فارس برای ماشین‌های سنگین آماده شده بود که اصلا مناسب نبود به همین دلیل مجبور هستیم داخل شهر پارک کنیم. «غلامرضا عباسی» می‌افزاید: برای جلوگیری از سرقت‌ احتمالی مجبوریم کامیون‌ها را در شهر پارک کنیم. در شهر وسایل نقلیه سنگین زیادی وجود دارد و باید یک محل مناسب برای پارک کردن آنها در نظر گرفته شود. این راننده می‌گوید: ماشین‌های سنگین برای پارک کردن در معابر شهر مشکلات فراوانی دارند و با اعتراض مردم مواجهند.

  • خطر پارک کامیون‌ها در معابر شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: پارکینگ در نظر گرفته شده در بلوار خیلج فارس برای کامیون‌ها، به دلیل مشکلات فراوانی که داشت، نتوانست انتظارات کامیونداران شهر ایلام را برآورده کند. کامیوندارها این پارکینگ را مناسب نمی‌دانستند. سرهنگ «ابوالفضل کوهزادی» بیان می‌کند: همین مساله باعث شده است مشکلات فراوانی در خصوص پارک کامیون‌ها در معابر شهر ایلام به وجود بیاید.

وی با اشاره به این‌که متولیان امر ترافیک باید در رابطه با حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند، می‌گوید: حل این پدیده مزاحم ترافیکی نیازمند ساماندهی اصولی و پیش‌بینی پارکینگ مناسب با همه امکانات و تسهیلات در اطراف شهر ایلام است که تحقق این امر به ورود و مشارکت همه دستگاه‌های متولی ترافیک منوط است. سرهنگ کوهزادی می‌افزاید: اکثر وسایل نقلیه سنگین حامل محموله‌های خطرناک از قبیل مواد سوختی و انواع گاز هستند و پارک کردن آنها در کنار خیابان‌ها نه‌تنها از لحاظ ترافیکی، بلکه از نظر مسائل زیست‌محیطی و آلودگی صوتی مشکل‌آفرین است و در صورت انفجار، خطری جدی برای ساکنان محسوب می‌شوند.

  • برخورد قانونی پلیس راهور

سرهنگ کوهزادی با اشاره به این‌که حضور کامیون‌ها در شهر احتمال وقوع تصادف و تشدید ترافیک را به دنبال دارد، می‌گوید: خودروهای سنگین هنگام توقف سهم قابل توجهی از فضای مفید و قابل تردد معابر شهری را اشغال می‌کنند که همین مساله خطر وقوع تصادف را افزایش می‌دهد. وی اضافه می‌کند: با توجه به نارضایتی بسیاری از شهروندان از پارک شبانه خودروهای سنگین در حاشیه خیابان‌ها، پلیس راهور ایلام طرح تشدید برخورد با این قبیل وسایل نقلیه را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان این‌که طرح تشدید برخورد با کامیون‌ها و یدک‌کش‌های پارک شده در حاشیه معابر درون‌شهری ایلام اجرا می‌شود، می‌گوید: کامیونداران حق ندارند خودروهای خود را در معابر پارک کنند.

کد خبر 447743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha