پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از شانس‌های کسب مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ دچار آسیب‌دیدگی شد.

سهراب مرادی

به گزارش مهر، سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری جهان که مسئولان ورزش ایران روی مدال طلای او در بازی‌های سال آینده المپیک برنامه‌ریزی کرده‌اند، دچار مصدومیت شد تا در فاصله یک سال مانده به بازی‌های توکیو نگرانی برای غیبت او در این مسابقات افزایش پیدا کند.

پس از این اتفاق، مسعود سلطانی‌فر دستور داد تا حمایت کامل درمانی از مرادی صورت گیرد و در صورت نیاز وی به خارج از ایران اعزام شود.

بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در دیدار امروز رییس کمیته ملی المپیک با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش با ابراز تاسف از مصدومیت اخیر سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک، دستور داد حمایت کامل درمانی و پزشکی از وی صورت گیرد.

مسعود سلطانی‌فر به رییس فدراسیون پزشکی-ورزشی تاکید کرد در صورت نیاز و تشخیص کادر درمانی، سریعاً سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو به خارج از کشور اعزام شود.

سهراب مرادی دارنده مدال طلای مسابقات وزنه‌برداری جهان و المپیک، در جریان تمرین از ناحیه کنف دچار مصدومیت شد.

  • باقری: سهراب مرادی مسابقات جهانی را از دست داد

داود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری درباره آسیب‌دیدگی مجدد سهراب مرادی از ناحیه کتف، به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی سهراب مرادی، او قطعا به مسابقات جهانی نمی‌رسد.

باقری عنوان کرد: بلافاصله پس از این اتفاق، مرادی به بیمارستان اعزام شد و با توجه به میزان درد در ناحیه آسیب‌دیده برای جا انداختن کتف، بیهوش و این اقدام انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرادی به مسابقات جهانی می‌رسد، گفت: با این اتفاق او قطعا مسابقات جهانی را از دست داده است، اما برای ادامه کار و حضورش در المپیک باید کمیته پزشکی با حضور متخصصان برگزار شود و ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری تصریح‌ کرد:‌ پیش از این قرار بود برای ادامه روند درمان مصدومیت کمر سهراب در کوتاه کردن دوران نقاهت یک سفر دیگر به آلمان داشته باشیم. با این شرایط پیشنهاد می‌کنم این سفر هر چه زودتر انجام شود. با دکتر امینی کاملا در ارتباط هستیم و او در جریان شرایط سهراب است. امکانات خوبی در آلمان وجود دارد و با توجه به تعصب و عرق ملی دکتر امینی می‌توانیم در شرایط بهتری روند درمانی را پیگیری کنیم. در پروتکل درمانی سهراب یک سفر دیگر به آلمان دیده شده بود، اما با توجه به آسیب‌دیدگی مجدد کتف باید هر چه زودتر در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

باقری خاطرنشان‌ کرد:‌ باید هر چه زودتر جلسه کمیسیون‌ پزشکی با حضور مسئولان ورزش کشور، رئیس فدراسیون‌ وزنه‌برداری، رئیس فدراسیون‌ پزشکی ورزشی و پزشکان متخصص برگزار شود. با توجه به ارزیابی اولیه مرادی قطعا به مسابقات جهانی نمی‌رسد اما برای حضورش در المپیک امیدواریم. البته این مستلزم آن است که تیم پشتیبانی خوبی برای حمایت از روند درمانی مرادی تشکیل و هرچه زودتر اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 447403
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha