همشهری آنلاین: وودی آلن همزمان با آغاز تولید تازه‌ترین پروژه خود در اسپانیا، چند طعنه اساسی به ترامپ زد و اعلام کرد هرگز به بازنشستگی از دنیای فیلمسازی فکر نمی‌کند.

وودي آلن در سن سباستين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، سینماگر ۸۳ ساله نیویورکی که در یکی دو سال اخیر درگیر چند پرونده فساد اخلاقی بوده و به همین دلیل فیلم‌هایش فرصت اکران نیافته‌اند، همراه بازیگران فیلم تازه خود در شهر سن‌سباستین یک نشست خبری برگزار کرد. این پروژه با نام موقت «جشنواره ریفکین» به تهیه‌کنندگی غول رسانه‌ای اسپانیا میدیاپرو تولید می‌شود و البته نام رسمی‌تر آن «پروژه تابستان ۲۰۱۹ وودی آلن» است.

آلن با رد کردن تمام شایعه‌های مربوط به بازنشستگی احتمالی خود به خبرنگاران گفت: «از وقتی سال‌ها پیش وارد صنعت نمایش شدم، فلسفه من این بود که بدون توجه به آنچه می‌گذرد فقط به کارم تمرکز کنم؛ بی‌خیال نسبت به آنچه در زندگی شخصی با همسرم، فرزندانم، ماجراهای روزمره، سیاست یا بیماری پیش می‌آید. من روی کارم متمرکز می‌شوم و این کاری است که هفت روز هفته واقعا وقت و توانم را می‌گیرد. من احتمالا روزی سر صحنه یک فیلم می‌میرم.»

فیلمساز برنده اسکار در ماه‌های گذشته درگیر یک دعوای حقوقی با مدیران استودیو آمازون بر سر بایگانی شدن فیلم خود «روز بارانی در نیویورک» بود. او در حالی می‌خواهد ۶۸ میلیون دلار از آمازون غرامت بگیرد که مدیران این شرکت بزرگ مدعی‌اند آلن به دلیل درگیر بودن در پرونده رفتار نامناسب جنسی عملا سرنوشت دو فیلم «واندرویل» و «روز بارانی در نیویورک» را به سرنوشت خود گره زده و این فیلم‌ها را نابود کرده است.

در نشست رسانه‌ای و خبری فیلم تازه وودی آلن، بازیگر آمریکایی پروژه هم به دفاع از کارگردان برخاست. جینا گرشن ۵۷ ساله به خبرنگاران گفت: «اوضاع امروز در آمریکا چنان به هم ریخته که معتقدم باید بر اساس شرایط تصمیم گرفت و پیش رفت. می‌توانم با خاطری آسوده بگویم که از کار کردن با آلن خوشحالم و آن را تعبیر یک رویای دور و دراز می‌دانم.» پیش‌تر چهره‌هایی چون خاویر باردم و آنجلیکا هیوستن هم از آلن برابر اتهام‌ها دفاع کرده بودند.

آلن در بخشی دیگر از سخنان خود گریزی هم به رفتار رئیس‌جمهوری آمریکا زد و گفت: «به شدت معتقدم کمدی در تمام موقعیت‌ها و شرایط کار می‌کند و آنچه ترامپ می‌گوید، از بهترین طنزها و هجوها در چند سال اخیر آمریکاست؛ آن هم صرفا به این دلیل که همه دارند از نوع عملکرد او در مقام ریاست‌جمهوری انتقاد می‌کنند.»

کریستف والتس (بازیگر آلمانی برنده اسکار)، گرشان، النا آنایا، سرجی لوپس و والاس شاون بازیگران اصلی «جشنواره ریفکین» هستند که تولید آن در سن‌سباستین اسپانیا آغاز شده و به احتمال فراوان در اروپا زودتر از آمریکا روی پرده سینماها می‌رود.

کد خبر 447282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha