فاطمه کاظمی-  همدان - خبرنگار: دبیر جشنواره «شهروندان برگزیده» و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: جشنواره «شهروندان برگزیده» به عنوان مشق مردم‌سالاری با هدف مشارکت هرچه بیشتر شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنان برپا شده است.

جشنواره «شهروندان برگزیده»

سعید خوشبخت در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد: ایجاد روحیه مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، حس تعلق خاطر به شهر، قانون‌پذیری و اخلاق‌مداری در شهروندان مهم‌ترین گام در مسیر پیشبرد اهداف مدیریت شهری است که برگزاری این جشنواره ما را به این هدف مهم نزدیک‌تر خواهد کرد. شهروندان برگزیده با مشارکت خود در تحقق شهری پایدار یاری‌رسان مدیریت ‌شهری خواهند بود.

وی محور اصلی این رویداد فرهنگی و اجتماعی را که مجری آن مدیریت شهری به‌ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است، ایجاد روحیه شادابی و نشاط اجتماعی در میان شهروندان همدانی دانست و افزود: فرایند اجرای جشنواره «شهروندان برگزیده همدان» با راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل کمیته‌های تخصصی اجرایی، علمی ـ داوری و اطلاع‌رسانی نمونه بارزی در کشور محسوب می‌شود.

دبیر جشنواره «شهروندان برگزیده» ادامه داد: تبلیغات گسترده جشنواره «شهروندان برگزیده» در شهر همدان با هدف آگاه‌سازی شهروندان از فرایند برگزاری جشنواره آغاز شده است. خوشبخت با بیان این‌که رویکرد اصلی جشنواره دوم «شهروند برگزیده» حفظ و ارتقای کرامت انسانی شهروندان است، گفت: به دنبال فراهم آوردن بسترهایی برای معرفی شهروندان عامل به وظایف شهروندی هستیم. هدف ما شناسایی و معرفی سرمایه‌های اجتماعی شهر است. وی تصریح کرد: جشنواره «شهروند برگزیده» برای دومین سال برگزار می‌شود و همدان جزو ۳ شهری است که این رویداد را به صورت جدی در کشور دنبال می‌کند. قرار است این جشنواره به مدت ۴ سال به طور دائم برگزار شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان با بیان این‌که در جشنواره دوم تعداد برگزیدگان به ۱۰ تن کاهش می‌یابد، افزود: عامه شهروندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. خوشبخت توضیح داد: بی‌تردید هریک از ۶۵۰ هزار شهروند همدانی که در حوزه فعالیت‌های مردمی، مشارکت اجتماعی یا فعالیت‌های خیرخواهانه داشته‌اند می‌توانند یکی از برگزیدگان جشنواره امسال باشند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام شهروندان برای شرکت در جشنواره «شهروندان برگزیده» از ۱۶ خرداد با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های علمی ـ داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی کلید خورده است. دبیر جشنواره «شهروند برگزیده» افزود: شهروندان همدانی از طریق وب‌سایت جشنواره در قالب خودمعرفی و معرفی دیگران می‌توانند ثبت‌نام کنند. تلاش شهرداری همدان بر آن است تا در روز همدان (یکم شهریور) شهروندان منتخب را در حوزه‌های مختلف شهری معرفی کند. خوشبخت گفت: شهروندان همدانی برای ثبت‌نام در جشنواره «شهروندان برگزیده همدان» سال ۹۸ تا ۲۰ تیر فرصت دارند به وب‌سایت www.TCF.hamedan.ir مراجعه یا با وارد کردن کد دستوری #۹۰۰۴۰۰*۶۶۵۵* در تلفن همراه خود ثبت‌نام کنند.

کد خبر 447255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha