همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: جنگل‌ها و مراتع منطقه چرزو دیل از توابع این شهرستان که صبح روز دوشنبه طعمه حریق شد، همچنان در آتش می‌سوزد.

جنگل‌های منطقه دیل گچساران همچنان در آتش می‌سوزد

به گزارش ایرنا، فرهام جلیلی روز سه‌شنبه گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ نفر از نیروهای مردمی، کارکنان محیط زیست و نیروهای منابع طبیعی استان در حال مهار و خاموش کردن آتش در منطقه دیل هستند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید سبب شده که آتش منطقه دهبید مارین که روز یکشنبه طعمه حریق شده بود به سرعت به منطقه صعب‌العبور چرزو دیل نیز سرایت کند. ‌

وی بیان کرد: وزش باد شدید و پوشش گیاهی بالا و صعب‌العبور بودن منطقه کار مهار را دشوار کرده است.

جلیلی افزود: آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه دهبید مارین از ساعت ۱۵ روز یکشنبه گذشته آغاز شد و پس از سه مرحله توسط امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی هم اکنون مهار شده است.

جلیلی اظهار گفت: دلیل و وسعت آتش‌سوزی پس از ارزیابی کارشناسان اعلام خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: وسعت آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش یافته است.

جلیلی افزود: ۱۳۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران در سال جاری طعمه آتش شده است. پارسال تا این موقع از سال هشت هکتار از جنگل‌های شهرستان دچار آتش‌سوزی شد.

وی بیان کرد: ۱۵ فقره از آتش‌سوزی‌های امسال در مناطق آبگرمو، کوه سرخ، کوه وزک، خنگ بنار و ریگو نارک، بابا کلان (بن پیر)، دیل و خامی رخ داده است.

جلیلی تصریح کرد: ۸۵ درصد از این آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور بر اثر صاعقه و رعد و برق رخ داده است.

وی گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان با همکاری اقشار مختلف جامعه، دوستداران طبیعت، ورزشکاران، کوهنوردان، بسیجیان، همیاران طبیعت و اکیپ‌های اطفای حریق کنترل و مهار می‌شود.

جلیلی با اشاره به بارندگی‌های مناسب امسال گفت: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

وی از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

کد خبر 447156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha