یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
۰ نفر

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: توسعه شبکه حمل و نقل از هر نوع و با هر روشی که باشد در دنیای امروز دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه حمل‌ و ‌نقل نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی هر کشوری دارد و نمی‌توان سهم آن را نادیده گرفت.

نقش شبکه ریلی در توسعه اقتصادی

در این میان جابه‌جایی از طریق شبکه ریلی جایگاهی دارد که از آن با عنوان حمل و نقل سبز نام برده می‌شود. دراین باره با «سید رضا سادات حسینی»، مدیر کل راه‌آهن استان اصفهان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

  • نقش شبکه ریلی در توسعه اقتصادی تا چه میزان است؟

حمل و نقل نقش کلیدی در توسعه اقتصادی هر کشور دارد و سیاست راه‌آهن استقبال و خرید از ریل‌های تولید شده در داخل کشور است. هدف‌گذاری راه‌آهن ایران این است که ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر کشور را جابه‌جا کند.

  • اصفهان چه سهمی از شبکه ریلی کشور دارد؟  

طول شبکه ریلی کشور ۱۲ هزار کیلومتر است و اصفهان از این میزان تنها ۹۰۰ کیلومتر سهم دارد. ما باید به سمتی برویم که ظرفیت جابه‌جایی بار در اصفهان از طریق ریل افزایش یابد.

  • جایگاه اصفهان در حمل و نقل ریلی کجاست؟

راه آهن اصفهان به لحاظ شاخص‌های حمل بار در میان مناطق راه‌آهن بین رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد. اصفهان از جایگاه ویژه‌ای در جابه‌جایی و تخلیه بار برخوردار است و از مناطق برتر در این زمینه محسوب می‌شود. ۱۸ درصد درآمد مالی حاصل از جابه‌جایی بار در کشور مربوط به حوزه اصفهان وحومه است.

  • برای سال جاری چه برنامه‌هایی در دست اقدام دارید؟  

جذب بار بیشتر، از جمله برنامه‌های مورد نظر است که امیدواریم با تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام ریلی گامی بلند در این زمینه برداشته باشیم. گفتنی است که افزایش کیفیت خدمات سفر برای مسافران و افزایش میزان بار خطوط ریلی از جمله برنامه‌های اداره کل راه‌آهن اصفهان در سال ۱۳۹۸ است. اگر محدودیتی از لحاظ ترافیکی نداشته باشیم می‌توانیم بار و مسافر بیشتری را جابه‌جا کنیم.

کد خبر 446938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha