مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

بخشدار بالاطالقان با اشاره به این‌که این بخش در محرومیت امکانات به سر می‌برد، می‌گوید: بالاطالقان با ۴۰ روستا از کمترین امکانات نیز برخوردار نیست، چراکه دستگاه‌های خدمات‌رسان به بهانه صعب‌العبور بودن مسیر نسبت به ایجاد امکانات لازم اقدام نمی‌کنند، از این رو در مواقع وقوع حوادث با مشکلات جدی مواجهیم.

کمبود امکانات در بالاطالقان

به گزارش همشهری «حجت‌الله افتخاری» می‌افزاید: بسیاری از ادارات در این منطقه مستقر نیستند که یکی از مهم‌ترین آنها بهداشت و درمان است، در حالی که این منطقه به‌جد نیازمند پزشک و متخصص است به‌ویژه در روزهای سرد سال که تردد بسیار سخت است، بنابراین باید در این رابطه چاره‌اندیشی شود. وی با اشاره به موضوع گازرسانی به روستاهای بالاطالقان ادامه می‌دهد: اکنون طالقان از موهبت گاز بهره‌مند است، ولی باید در نظر داشت که در شهر امکان تهیه سوخت بسیار آسان‌تر فراهم می‌شود، ولی در روستاهای این منطقه شرایط به‌هیچ‌وجه فراهم نیست. افتخاری با اشاره به حریم و بستر رودخانه می‌گوید: در این رابطه به‌خصوص روستای جوستان با مشکلات بسیاری مواجه است، چراکه بین شاهرود و رود فرعی واقع شده و با محاسبه حریم ۱۵۰ متر از بستر رودخانه بخش بزرگی از روستا در معرض تخریب قرار می‌گیرد.

وی می‌افزاید: اکنون تخریب خانه‌های روستایی که در حریم و بستر رودخانه قرار دارند ابلاغ شده و در این رابطه بخش‌های بزرگی از ۳۶ روستای بخش بالاطالقان تخریب می‌شوند؛ از این رو باید در این طرح بازنگری صورت گیرد. بخشدار بالاطالقان با اشاره به طرح هادی روستایی اضافه می‌کند: برای تدوین این طرح با شورای روستاها و بخشداری رایزنی نشده است، بنابراین به واسطه آن آسیب جدی به روستا و ساکنان آن می‌رسد، چراکه در این مسیر خانه‌هایی با قدمت ۱۰۰ سال و دارای مجوز وجود دارند که تخریب آنها منطقی نیست.

وی می‌گوید: برای اجرای طرح هادی ضروری است که آسایش و رفاه بومیان روستاها مدنظر قرار گیرد، چراکه اکنون مهاجرت از روستاها با سرعت رو به افزایش است و این موضوع موجب تسریع در روند تخلیه روستا و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود. افتخاری با اشاره به وجود سد طالقان عنوان می‌کند: این مخزن اکنون آب شرب تهران و البرز را تامین می‌کند، ولی اهالی منطقه به‌خصوص روستاها با کمبود آب برای شرب و کشاورزی مواجه هستند؛ از این رو نیاز است که مسئولان با استقرار کارکنان شرکت آب و فاضلاب در بالاطالقان نسبت به احقاق حق اهالی این منطقه اقدام کنند. وی می‌گوید: سال گذشته وقوع سیل منجر به تخریب پل‌ها و جاده بالاطالقان شد که با گذشت بیش از یک سال هنوز اقدامی برای بازسازی و بهره‌برداری از مسیر نشده است؛ بنابراین از مسئولان این انتظار وجود دارد که پیش از آغاز بارندگی‌ها نسبت به ترمیم این مسیر اقدام کنند. این مسئول می‌افزاید: جاده‌های مهم این شهرستان از راه‌های عشایری نیز به‌مراتب بدتر است و نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد که این مطالبه کمترین حق مردم این منطقه است.

وی اظهار می‌کند: پل وشته که سال گذشته با طغیان رودخانه به‌شدت آسیب دید، نیمه‌کاره رها شده که روند ترمیم و ساخت آن با آغاز پاییز به دلیل برودت هوا به تعویق افتاده است که در این رابطه باید با سرعت بیشتری اقدام شود، چراکه هنوز سرمای هوا به اندازه‌ای نیست که در کار اختلال ایجاد کند.
بخشدار بالاطالقان می‌گوید: در روستای جوستان خانه‌هایی با قدمت بیش از ۵۰ سال وجود دارد که اکنون به دلیل اجرای طرح هادی در معرض تخریب قرار می‌گیرند و این امر سبب نارضایتی مردم شده است، چراکه سال‌ها پیش با دریافت مجوزهای لازم نسبت به ساخت‌وساز اقدام کرده‌اند، ولی این موضوع از نظر مسئولان مربوطه پنهان مانده و به آن بی‌توجه هستند.

کد خبر 446927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha