دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس روز سه شنبه 30 بهمن، صلاحیت وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش را بررسی می‌کنند.

علیرضا علی احمدی که 11 آذر ماه سال‌جاری، پس از استعفای محمود فرشیدی از سوی رئیس‌جمهوری به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد، باید برای دفاع از خود به مجلس برود.

محمود احمدی‌نژاد 24‌بهمن ماه، یعنی پس از گذشت 2 ماه و 13‌روز از سرپرستی علی احمدی بر وزارتخانه آموزش و پرورش، وی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس معرفی کرد.

طبق برنامه ابتدا احمدی‌نژاد باید در دفاع از وزیر پیشنهادی خود سخنرانی کند و پس از آن 2 موافق و 2 مخالف در این باره صحبت می‌کنند. در نهایت وزیر پیشنهادی در نیم ساعت باید از خود دفاع کند.

تغییر قانون انتخابات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو ‌فوریت طرحی رای مثبت دادند که درصورت تصویب نهایی آن، نصب، الصاق و چاپ عکس و پوستر برای داوطلبان نمایندگی مجلس ممنوع می‌شود.

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی، 2 فوریت این طرح را با 183 رای موافق در برابر 24 رای مخالف تصویب کردند.

حمید رضا حاجی بابایی در توضیح این جزئیات این طرح با اشاره به استفساریه‌ای که قبلاً در این باره به تصویب نمایندگان رسیده بود به خبرنگار همشهری گفت: در این استفساریه نمایندگان به ممنوعیت چاپ عکس و پوستر انتخاباتی رای داده بودند که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: ایراد شورای نگهبان این بود که نمایندگان در قالب استفساریه قانونگذاری کرده‌اند و براین اساس مجلس تصمیم گرفت که ممنوعیت چاپ، نصب و الصاق عکس و پوستر را در قالب طرحی 2 فوریتی تصویب کند.

وی همچنین توضیح داد: پیش از این در قانون انتخابات آرای سفید، آرای ناخوانا و آرایی که به نام افرادی غیراز افراد نامزد انتخابات باشد جزء آرای ماخوذه محسوب نمی‌شد که با نهایی شدن این طرح 2 فوریتی، آرای مذکور جزء آرای ماخوذه احتساب خواهند شد.

محکومیت اقدام دانمارک و هلند

215 نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام رسانه‌های هلند و دانمارک در هتک حرمت و تحریف مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

کد خبر 44686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز