مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

خدیجه ستارزاده- البرز- خبرنگار: «۲۲بهمن جنوبی» یکی از محله‌های شاهین‌ویلا در کرج است که تا یک دهه پیش خانه‌های ویلایی با قواره‌های کوچک داشت و یکی از مناطق دنج و راحت برای زندگی به شمار می‌رفت

محله‌ای دنج، اما پرچالش

اما در سال‌های اخیر با ساخت‌وساز آپارتمان‌ها و افزایش جمعیت در کنار ساختار زیربنایی شهر که متناسب با رشد و توسعه شهری نیست، مشکلاتی را برای ساکنانش رقم زد که خواستار رسیدگی به این مشکلات هستند. بلاتکلیفی زمین بزرگ و زمین ورزشی که در این محله وجود دارد و می‌تواند مورد استفاده اهالی قرار بگیرد، خدمات‌دهی نامناسب شهری، وجود سگ‌های ولگرد و همچنین وضعیت نامناسب آسفالت و کنده‌کاری یکی از خیابان‌های این محله که بیش از یک ماه است نیمه‌کاره رها شده، از معضلاتی است که به عنوان دغدغه اهالی مطرح است.

  • کوچه رهاشده 

یکی از ساکنان کوچه صاحب‌الزمان (عج) در محله ۲۲بهمن جنوبی می‌گوید: حدود یک ماه است که کل خیابان را کنده‌اند تا جدول‌گذاری کنند. «فاطمه ایوبی» می‌افزاید: ابتدا که شروع به کار کردند پهنا و ارتفاع گودال‌هایی که هر دو طرف کوچه کنده شد زیاد بود و تصور کردیم جوی‌هایی با ابعاد و بزرگی جوی‌های قدیمی ساخته می‌شود اما بعد که چاله‌ها پر و بخشی از جدول‌گذاری انجام شد، دیدیم جوی‌های باریک و با سبک جوی‌های جدید در دیگر مناطق است.

وی با اشاره به بارش‌ها در یک سال اخیر می‌گوید: به دلیل این‌که جوی‌ها کوچک بودند و ظرفیت هدایت آب را نداشتند آب از آنها بیرون می‌زد و در کوچه و خیابان آبگرفتگی داشتیم. این شهروند می‌افزاید: با وجود مشکلاتی که پس از بارش ایجاد می‌شود، مسئولان باید به فکر حل اساسی این مشکلات باشند و در طراحی‌ها و هزینه‌هایی که در دست اجرا می‌گیرند، این نقاط ضعف را برطرف کنند اما متاسفانه این مسائل در نظر گرفته نمی‌شود و دوباره همان ضعف‌ها تکرار می‌شود.

ایوبی می‌گوید: وضعیت نامناسب پیاده‌روها و آسفالت خیابان نیز تردد را برای عابران و خودروها با مشکل مواجه می‌کند. ایوبی می‌گوید: مشکل دیگری که در این کوچه و در کل محله وجود دارد، جمع‌آوری نامناسب زباله است. در خیابان اصلی شرایط بهتر است اما در این کوچه به طور مرتب زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شود.

ایوبی می‌گوید: یک بار که زباله‌ها را برای مدت طولانی در گوشه‌ای از خیابان انباشت کرد، با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفتیم و آنها با مراجعه و بازدید محل نسبت به رفع آن اقدام کردند، اما این معضل  رفع نشد. وی اظهار می‌کند: زباله‌ها که مدت زیادی در سبدهای زباله کوچه می‌مانند توسط سگ و گربه و گاهی هم توسط افرادی که ضایعات جمع‌آوری می‌کنند در کوچه پخش می‌شود و آلودگی و بوی نامطبوع در کوچه ایجاد می‌کند.

  • بلاتکلیفی زمین خالی و زمین چمن محله

یکی دیگر از اهالی ساکن در کوچه حسین‌زاده می‌گوید: زمین خالی بزرگی که نبش این خیابان و ظاهرا بلاصاحب است، برای اهالی معضلی بزرگ ایجاد کرده است. «هادی همت‌یار» می‌افزاید: تا چندی پیش این زمین خالی پر از تپه و چاله‌ها و محل پرسه سگ‌ها و همچنین پنهان شدن افراد معتاد بود که با اعتراض مکرر اهالی به شهرداری این زمین مسطح شد، اما هنوز هم مشکلات قبلی پابرجاست و سگ‌ها گله‌ای در آن جمع می‌شوند و گاهی به رهگذران حمله می‌کنند.

وی با بیان این‌که در کنار این زمین خالی، زمین چمن ورزشی بزرگی وجود دارد که مورد استفاده نیست در حالی که می‌تواند مورد استفاده جوانان و نوجوانان محله قرار گیرد، عنوان می‌کند: این زمین توسط یک کارگر روزانه آبیاری می‌شود، اما تاکنون ندیده‌ایم مورد استفاده قرار گیرد، درحالی که باافزایش آپارتمان‌نشینی و کمبود تفریحات سالم، مدیریت شهری می‌تواند از چنین زمینی بهترین استفاده را برای شهروندان داشته باشد.

همت‌یار با بیان این‌که نخاله‌ها و ضایعاتی که در گوشه و کنار پیاده‌رو و خیابان ریخته می‌شود علاوه بر زشت کردن چهره شهر، رفت و آمد را هم دشوار می‌کند، می‌افزاید: شهرداری بر روی این تخلف مردم چشم‌پوشی می‌کند. اگر مسئولان با این موارد برخورد کنند و جریمه‌هایی برای این افراد در نظر بگیرند، هر روز شاهد افزایش و گسترش این موضوع نخواهیم بود.

  • بهسازی خیابان صاحب‌الزمان(عج)

معاون عمران و ترافیک شهرداری منطقه ۶ کرج با بیان این‌که تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران، رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری و همچنین افزایش رضایتمندی مردم از اولویت‌های اداره عمران است می‌گوید: تلاش بر این است تا با بهبود وضعیت معابر و خیابان‌های نقاط مختلف منطقه، میزان رضایتمندی شهروندان افزایش یابد. «امیرحسین سلیمی» می‌افزاید: رسیدگی به موضوع جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی در بحث عمرانی منطقه در دستور کار قرار دارد و مطابق با استانداردهای موجود و با رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی و بر اساس اولویت‌های پیش‌بینی‌شده در حال انجام است. وی با بیان این‌که عملیات بهسازی جداول فرسوده در خیابان صاحب‌الزمان(عج) آغاز شده است، اظهار می‌کند: در کوچه‌های فرعی سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به سطح آبریز به صورت جدول و کانیوو (جدول پیش‌ساخته بتنی) است و حداکثر تا پایان تیرماه عملیات جدول‌گذاری و لکه‌گیری معابر انجام می‌شود.

وی اضافه می‌کند: حوزه معاونت عمران و ترافیک منطقه نسبت به اجرای بیش از هزار و ۴۰۰ متر طول جدول‌گذاری در ضلع شمالی بیمارستان البرز، کوچه صاحب‌الزمان(عج) و خیابان توحید حیدرآباد و همچنین اجرای ۳۰۰ متر مربع کفپوش و پیاده‌روسازی در بلوار شهید ناصربخت اقدام کرده است و در دیگر مناطق نیز به ترتیب اولویت‌بندی و نیاز منطقه عملیات بهسازی معابر و جدول‌گذاری انجام می‌شود.

  • شهرداری متولی زمین خالی نیست

مسئول امور املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۶ کرج در مورد زمین خالی خیابان حسین‌زاده می‌گوید: این زمین خالی متعلق به دولت و اداره راه و شهرسازی است و شهرداری مسئولیتی در قبال آن ندارد. «مهدی خاکی» می‌افزاید: با این وجود بنا به درخواست مردم و نارضایتی که در این مورد وجود داشت شهرداری منطقه چندی پیش برای مسطح کردن و پاکسازی این زمین اقدام کرد. خاکی در مورد زمین چمن ورزشی این منطقه اظهار می‌کند: این زمین متعلق به اداره ورزش و جوانان است و آن را اجاره می‌دهد و نگهداری از آن نیز بر عهده این اداره است و شهرداری مسئولیت و اختیاری در مورد آن ندارد تا بتواند آن را در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 446763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha