همشهری آنلاین: چهار قلاده ببر در سیرکی در یکی از شهرهای کوچک جنوب ایتالیا به مربی ۶۱ ساله خود حمله کردند و او را از پا درآوردند.

ببر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، اتوره وبر روز پنجشنبه سرگرم تمرین کردن با ببرهای سیرک شهر تریجیانو در جنوب ایتالیا نزدیک بندر باری بود که چهار ببر به او حمله کردند. پلیس منطقه بلادرنگ وارد عمل شد و هر هشت قلاده ببر موجود در قفس‌های سیرک را توقیف کرد. از سوی دیگر، گروه‌های حمایت از حیوان‌های وحشی خواستار خویشتنداری پلیس و پرهیز از کشتار حیوان‌های وحشی شدند.

با توجه به افزایش موارد حمله حیوان‌های آموزش‌دیده در سیرک و کشته شدن مربیان، پارلمان ایتالیا از چند سال پیش درصدد تصویب قانون منع استفاده از جانوران وحشی در سیرک‌ها برآمد اما تلاش‌های نمایندگان در سال ۲۰۱۷ به شکست انجامید. هر چند به نظر می‌رسد حادثه وحشتناک اخیر در سیرک تریجیانو زمینه را برای تصویب شدن این قانون فراهم کرده است.

ایتالیا یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که قانون محدود کردن استفاده از جانوران وحشی در سیرک‌ها در آن اجرا نمی‌شود. با این حال، انتظار می‌رود پارلمان این کشور پیش از رخ دادن موارد مشابه حمله حیوان‌های سیرک به انسان‌ها یک قانون تازه در این زمینه تصویب کند. دولت ایتالیا اعلام کرده است به محض تصویب شدن قانون آن را اجرایی می‌کند.

کد خبر 446619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha