پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین -مهدی تهرانی: مستندها عمدتا پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ محسوب می‌شوند. با این حال بد نیست پربیننده‌ترین سریال‌های درام و تاریخی را نیز بررسی کنیم. برای این منظور یکی از بهترین کارها می‌تواند مراجعه به آرا و رای مخاطبان باشد. سایت مشهور imdb در این زمینه سرآمد است.

سينما

دسترسی به سایت IMDB بسیار آسان است و کارکردن با آن نیز تقریبا برایتان سخت نخواهد بود. برای اینکه بتوانید به سریال و یا فیلمی امتیاز بدهید ابتدا باید با ارائه یک ای میل معتبر و پرکردن فرم درخواست که دسترسی به آن بسیار ساده است؛ دارای اکانت شوید. اینگونه شما می توانید علاوه بر امتیازدهی به یک فیلم مستند؛ به یک فیلم در ژانر مختلف و یا یک سریال؛ حتی به زبان انگلیسی شرح و متن و یا نقد کوتاهی نیز در پایین هر مطلب اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که بخش پروفشنال این سایت فقط مختص منتقدان حرفه‌ای سینماست.  

یک توصیه کاربردی هم برایتان دارم. همواره به معدل امتیاز یک اثر توجه کرده و بدان اعتماد کنید اما همیشه و همیشه به تعداد رای دهندگان نیز نگاهی بیندازید. یک مثال گویا برایتان میزنم. در حال حاضر در بین سریال‌های پرطرفدار تلویزیونی مجموعه مردگان متحرک/ واکینگ دد محصول ۲۰۱۰ ساخته فرانک دارابونت؛ تقریبا بالاترین میزان رای دهی را دارد. حدود یک میلیون ونیم رای. با اینحال امتیاز این سریال مشهور بین ۸.۷ تا ۸.۵ در نوسان است.  

این مثال احتمالا اهمیت تعداد رای دهندگان را برایتان مشخص می کند. حال در پایین پنج سریال برتر تاریخ را بر اساس معدل امتیاز کاربران سایت آی ام دی بی مشاهده کنید.

رتبه ۱/ چرنوبیل/ امتیاز ۹.۶/ محصول ۲۰۱۹/مینی سریال / ۵ اپیزود
رتبه ۲/ جوخه برادران/ امتیاز ۹.۵/ محصول ۲۰۰۱/ مینی سریال/ ۱۰ اپیزود
رتبه ۳/ برکینگ بد/ امتیاز ۹.۴/ محصول ۲۰۰۸/ سریال دارای ۵ فصل است
رتبه ۴/ بازی تاج و تخت/ امتیاز ۹.۴/ محصول ۲۰۱۱/ سریال دارای ۸ فصل است
رتبه ۵/ وایر/ امتیاز ۹.۳/ محصول ۲۰۰۲/ سریال دارای ۲ فصل است
کد خبر 446417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha