همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه دفن بهداشتی زباله در این کلان‌شهر دو میلیون نفری آغاز شد.

اجرای بزرگ‌ترین پروژه دفن بهداشتی زباله در تبریز آغاز شد

محمدحسین اسحقی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ارزش این پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح که مهم‌ترین پروژه زیست محیطی شهرداری است با توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند و تکمیل تصفیه‌خانه مرکزی دفن زباله آغاز می‌شود.

وی اظهار گفت: در اجرای این پروژه سلول‌های کنونی شماره‌های ۱ تا ۵ مرکز دفن بهداشتی پسماند، خاکبرداری یا احداث و در کنار آن، تصفیه‌خانه مرکز دفن زباله نیز تکمیل می‌شود.

اسحقی با بیان این که سلول شماره ۱ مرکز دفن بهداشتی پسماند شهرداری تبریز در حال تکمیل است، ادامه داد: به دنبال آن، احداث سلول‌های شماره ۲ و ۳ در اولویت قرار دارد.

وی گفت: تصفیه‌خانه شیرابه موجود در مرکز دفن مطابق با استانداردهای جهانی است اما میزان شیرابه تولیدی در این مرکز پاسخگو نبوده و باید نسبت به توسعه و تکمیل آن اقدام شود.

اسحقی طرف قرارداد شهرداری و مجری این پروژه را قرارگاه خاتم اعلام کرد که نظارت بر اجرای آن به سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز واگذار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد اجرای کامل و بهره‌برداری از این پروژه بود.

روزانه به طور متوسط در تبریز یک هزار و ۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می‌شود.

کد خبر 446369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha