تهران در زمان آغامحمدخان قاجار که به‌عنوان پایتخت ایران معرفی شد، ۴۸پارچه آبادی داشت؛ آبادی‌هایی که کم‌کم جان گرفتند تا محله‌هایی با هویت خاص شکل بگیرند

پنجمين دوره انتخابات شوراياري‌ها در تهران

. از عودلاجان و چاله میدان گرفته تا دروازه قزوین و خانی‌آباد محله‌هایی شدند که هرکدام‌شان با عناصری مختص به‌خود، معروف بودند. یکی قنات و چاه‌های فراوان و میرآب داشت و دیگری محل سکونت درباریان بود. تا آنکه در زمان ناصرالدین شاه قاجار، ۳۱محله مهم در تهران معروف شدند. بعد از آن مهاجرت و شکل‌گیری سکونتگاه‌ها در اطراف محله‌های باقدمت، به تعداد محلات پایتخت کشور افزود. حالا تهران ۳۵۴محله دارد که هرکدام‌شان سرگذشتی ناب را در خود جای داده‌اند. برای همین این روزها کمپین #محله در توییتر حسابی داغ شده و از مسئولان رده بالا گرفته تا شهروندان عادی این کلانشهر، از ویژگی‌ها یا خاطرات کودکی محله خود می‌گویند.

کمپین #محله را ابتدا سیدآرش حسینی‌میلانی به راه انداخت و با دعوت از دیگران، فراگیرش کرد. به همین‌خاطر طی چند روز گذشته کاربران توییتری، با نوشتن چندسطری از محله‌شان، چند دوست و آشنا را هم برای پیوستن به کمپین دعوت می‌کنند. البته نکته جالب کمپین را می‌توان برانگیختن حس تعلق به محله در شهروندان دانست؛ موضوعی که می‌تواند ترغیبی باشد برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره محله‌های خود. بی‌شک راه این مشارکت هم از مسیر شورایاری‌ها می‌گذرد؛ چراکه شورایاری‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل اجتماعی، نهادی هستند تا خواسته‌ها، ایده‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شهری مردم به‌دست تصمیم‌گیران اصلی برسد. ناگفته نماند که شورایاران، بازوهای نظارتی مدیران شهری در محله‌ها هستند. با این تفاسیر است که از جامعه فرهیختگان، دانشگاهی‌ها، بانوان، توان‌یابان، جوانان و هر فردی که می‌تواند یار شهر تهران شود، دعوت می‌شود تا در انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها ثبت‌نام کند. این در حالی است که از ۳تیرماه تاکنون روزانه بیش از ۵۰۰نفر برای شرکت در انتخابات از طریق سامانه shorayari.tehran.ir ثبت‌نام کرده‌اند و با تمدید زمان، تا ۱۵تیرماه هنوز فرصت است. پس تا هنوز تنور کمپین‌هایی مثل #محله و #شورایاری در اینستاگرام، توییتر و تلگرام داغ است، ضمن پیوستن به این کمپین، برای مشارکت در اداره شهر نیز کاندیدا شوید.

کد خبر 446328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha