شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای به دارندگان کارت هوشمند سوخت توصیه کرد تا پایان تیرماه، حداقل یک‌بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند.

سوخت

این اطلاعیه به دنبال مصوبه دولت و مجلس برای الزامی شدن برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مردادماه امسال صادر شده و به نظر می‌رسد هدف آن از یک‌سو یادآوری فرایند سوخت‌گیری با کارت برای مردم و اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت آنها و از سوی دیگر شناسایی و رفع مشکلات احتمالی در این زمینه باشد. شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در این اطلاعیه از مالکان تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها خواسته است تا پایان تیرماه حداقل یک‌بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، به آدرس سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند.

  • آن‌هایی که کارت سوخت نگرفته‌اند

از اواخر سال گذشته که بحث احیای کارت سوخت مطرح شد، دولت چندین بار برای ثبت‌نام از خودرو و موتورسیکلت‌های فاقد کارت سوخت فراخوان داد تا از طریق کد دستوری #۴*، سامانه یا اپلیکیشن دولت همراه نسبت به ثبت‌نام خودرو و موتورسیکلت‌های فاقد کارت سوخت اقدام کنند. هم‌زمان امکان انجام این مراحل از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ نیز مهیا بود و مالکان می‌توانستند با پرداخت کارمزد تعیین شده نسبت به ثبت درخواست صدور کارت سوخت اقدام کنند.

افرادی که در این فراخوان ثبت‌نام کردند باید کارت سوخت خود را از طریق پست دریافت کنند. برای این کار متقاضیان باید از طریق درگاه ملی خدمات دولت همراه به آدرس mob.gov.ir/fuel-track یا از طریق اپلیکیشن دولت همراه وضعیت کارت سوخت درخواستی را پیگیری کنند و درصورتی‌که کارت آنها به شرکت ملی پست ایران تحویل داده شده بود، از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمان شرکت پست به آدرس najatracking.post.ir از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند. همچنین طبق اطلاعیه‌های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتورسیکلت که تاکنون نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت اقدام نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت خدمات کارت سوخت به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

  • روش جدید بازیابی رمز کارت سوخت

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌ازاین اعلام کرده بود افرادی که کارت سوخت دارند اما رمز آن را فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی انجام دهند؛ چراکه قرار است رمز همه کارت‌ها بازیابی شود پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، در اولین سوخت‌گیری امکان انتخاب رمز جدید برای مالک مهیا شود که البته هنوز درباره این اقدام اطلاعیه‌ای صادر نشده است. از سوی دیگر شرکت پخش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دارندگان کارت سوخت خودرو می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به نواحی ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به بازیابی رمزشان اقدام کنند.

مدارک لازم برای این اقدام سند سبز خودرو، کارت ملی، کارت سوخت، کارت خودرو و در صورت داشتن سند بنچاق، همراه داشتن این سند است. بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان بازیابی رمز عبور کارت سوخت در شهر تهران نیز می‌توانند با مراجعه به چهار ناحیه مرکزی در میدان آرژانتین، شمال در خیابان شهید عراقی، شرق در خیابان دردشت و جنوب در میدان راه‌آهن و شهرری، به‌صورت حضوری درخواست بازیابی رمز کارت سوخت خود را ارائه دهند. نکته دیگر اینکه در تمامی موارد حضور فیزیکی برای صدور یا بازیابی رمز کارت سوخت، حضور مالک یا وکیل قانونی وسیله نقلیه الزامی است. ضمناً کسانی که برای اولین بار از کارت سوخت خود استفاده می‌کنند، باید ۴ رقم پایانی کد ملی خود را به‌عنوان رمز کارت سوخت وارد کنند.

کد خبر 446174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha