مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

کوروش کائی - مهران - خبرنگار: شهرستان مرزی مهران در جنوب استان ایلام دارای آب و هوای گرم است به طوری که در فصل تابستان دمای آن از ۵۰ درجه بالاتر می‌رود و عملا زندگی برای مردمش سخت می‌شود.

شهر مهران

گذراندن زندگی در هوای بسیار گرم قطعا نیازمند مراکز تفریحی و رفاهی، پارک‌ها و وسایل بازی مناسب است، ولی مهران چنین امکاناتی ندارد. این شهرستان به عنوان دروازه عتبات‌ عالیات شناخته می‌شود و در زمینه زیباسازی و توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله پارک و وسایل بازی و همچنین دیگر مراکز تفریحی و رفاهی قطعا نیازمند توجه است.

  • مهران برای رفاه شهروندان هیچ چیز ندارد

یکی از شهروندان مهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: مردم مهران در هیچ فصلی از سال جایی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند. سینما نداریم، مراکز تفریحی و فرهنگی نداریم. دلمان به یک پارک خوش بود که آن هم توسط شهرداری تعطیل شد. البته چند پارک دیگر در شهر وجود دارد، اما آنها دور یا کوچک و خالی از امکانات هستند. «مریم عباسی» اظهار می‌کند: مسئولان شهری و استانی چرا به فکر مردم شهرستان در این گرمای ۵۰ درجه نیستند؟ ایجاد یک پارک مناسب و در شأن مردم مهران نیاز ضروری است تا خانواده‌ها در خانه دچار افسردگی نشوند.

  • روزهای تکراری

شهروند دیگری می‌گوید: پارک یکی از ضروریات زندگی شهری امروز است ولی پارک بزرگ شهر مهران چند ماه است تعطیل شده و مردم از این موضوع ناراحت هستند و به آن اعتراض دارند. «امینه موسوی» بیان می‌کند: مهران با وجود شرکت‌های نفتی و تنها گمرک استان در آن و نیز ورود سالانه ۵ میلیون زائر به آن هنوز از داشتن یک پارک محروم است.

این شهروند مهرانی ادامه می‌دهد: در شهر مهران چون هیچ امکانات رفاهی برای هیچ رده سنی اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان ندارد، روزها برای مردم تکراری شده است و خیلی از شهروندان بدون هیچ انگیزه‌ای فقط روزگار را می‌گذرانند و از زندگی لذت نمی‌برند. این در حالی است که انسان در کنار کار و تلاش به تفریح و گردش برای تقویت ذهن و روح خود نیاز دارد.

  • نوسازی تجهیزات پارک‌های شهر

شهردار مهران در این ارتباط به خبرنگار همشهری می‌گوید: اولویت اول شهرداری مهران توسعه امکانات رفاهی در این شهر است و با توجه به فرسودگی وسایل و تجهیزات پارک‌های شهر طی سال‌های گذشته، نوسازی کامل آنها در دستور کار قرار دارد. «حجت‌الله نصیری‌پور» می‌افزاید: نوسازی و بهسازی پارک‌ها از خواسته‌های اصلی مردم مهران است. بر همین اساس پارک جوان - واقع در روبه‌روی اداره ورزش و جوانان مهران - اکنون آماده استفاده شهروندان است و سایر پارک‌ها هم در حال رفع نقص هستند.

وی اظهار می‌کند: مشکلات روشنایی پارک جوان رفع و وسایل بازی در این پارک مهیا شده است و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند. این مسئول می‌گوید: روشنایی پارک گل‌ها نیز در حال تکمیل است. همچنین، وسایل بازی کودکان در این پارک رفع نقص شده‌اند و در هفته جاری شهروندان می‌توانند از این پارک استفاده کنند.

  • وجود ۸ پارک در شهر مهران

نصیری‌پور بیان می‌کند: روشنایی مهران پارک نیز به عنوان پارک بزرگ این شهر در حال رفع نقص است. وسایل بازی هم در این پارک به بخش خصوصی واگذار شده‌اند تا شهروندان در آسایش کامل از این مکان‌های تفریحی و سرگرمی استفاده کنند. وی در خصوص جمع‌آوری مجموعه بازی از روبه‌روی فرمانداری نیز می‌گوید: به دلیل ایجاد مشکلات ترافیکی و خطرات بسیار زیاد (با توجه به وجود خیابان اصلی در مسیر مجموعه بازی) این مجموعه برای استفاده‌کنندگان، وسایل بازی آن با استناد به مصوبه شورای ترافیک جمع‌آوری شد تا همشهریان با آرامش بیشتر از سایر مجموعه‌ها استفاده کنند. شهردار مهران ادامه می‌دهد: وجود ۸ پارک در شهر مهران، فضای مفرح و بانشاطی برای شهروندان مهیا کرده است.

  • مهران نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری

فرماندار مهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: بسیاری از زیرساخت‌های مهران از جمله پارک‌های این شهر قدیمی هستند و به بازسازی نیاز دارند. «اسد قاسمی» بیان می‌کند: چهره مهران در شأن دروازه عتبات عالیات نیست و شهرداری و شورای شهر آن باید برای توسعه امکانات شهری تلاش بیشتری انجام دهند. وی می‌افزاید: ایجاد شور و نشاط در شهروندان نیازمند ایجاد و تقویت امکانات رفاهی است. در این زمینه فرمانداری از طرح‌های شهرداری و شواری شهر به صورت مالی و معنوی حمایت خواهد کرد. قاسمی با اشاره به تردد سالانه ۵ میلیون زائر در شهر مرزی مهران می‌گوید: قطعا ایجاد امکانات شهری مثل پارک، به خصوص در فصل تابستان و هوای گرم، برای زائران بسیار ضروری است چراکه تعدادی از زائران توقف کوتاهی در شهر دارند.

کد خبر 446087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha