دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه کتاب کردی با حضور ۱۴ ناشر کردستان ایران و اقلیم در سنندج افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب کردی در سنندج 

به گزارش خبرگزاری ایبنا در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر روز یکشنبه ۹ تیرماه در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در سنندج حرکت ارزشمند فرهنگی محسوب می‌شود که امیدواریم مورد استقبال عموم قرار گیرد و مردم استان فرهنگی کردستان بهره کافی را از این رویداد فرهنگی ببرند.

جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه کتاب کردی یکی از برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد است که در سنندج افتتاح شد.

با اشاره به اینکه این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج دایر شده است، افزود: ۲۰۰۰ عنوان کتاب در قالب ۲۰ هزار جلد در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از نهم تا چهاردهم تیرماه جاری در معرض دید عموم مردم قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این آیین گفت: از اتفاقات مهم و بزرگ استان، برگزاری کنگره مشاهیر کرد است و به نظر می‌رسد نقطه عطفی در تاریخ استان به شمار می‌رود.

محمد عبدالملکی بیان کرد: جای تقدیر از مسوولان در برگزاری کنگره مشاهیر کرد و برپایی نمایشگاه کتاب دارد.وی افزود: برگزاری کنگره مشاهیر کرد زمینه‌ساز اتحاد و وجه اشتراکی بین ادارات فرهنگی بود که منجر شد تا این رویداد فرهنگی در استان رقم خورد.

وی با بیان اینکه ۶ ناشر اقلیم کردستان و هشت ناشر استان کردستان در این نمایشگاه حضور دارند، از استاندار و مسوولان استان در راستای برپایی این نمایشگاه تقدیر کرد.وی محور نمایشگاه را کتاب های کردی دانست و گفت: ناشران کردی به این نمایشگاه دعوت شدند و ۹۰ درصد آثار آنان در حوزه کردشناسی است.

کد خبر 446048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha