مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

برف، باران، گرما، سرما، کنده‌کاری سازمان‌ها و ادارات همه اینها عواملی هستند که هر روز باعث مشکلاتی در شهر می‌شوند که یکی از این مشکلات آبگرفتگی معابر است. این موضوع یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در کلان‌شهر کرج و محله‌های مختلف آن دیده می‌شود و هرازچندگاهی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

راهکارهایی برای ساماندهی آبگرفتگی معابر

به گزارش همشهری، نوک پیکان این انتقادات اما همواره به سمت مدیریت شهری است و برخی معتقدند که شهرداری باید برای رفع این موضوع اقداماتی موثرتر انجام دهد. آبگرفتگی موضوع جدیدی نیست و به مسائل متعددی چون تکنیک ساماندهی معابر، ساماندهی آب‌ها، شبکه فاضلاب و تاسیسات و حفظ محیط‌زیست شهری وابسته است. هرچند شهرداری کرج از سال ۹۳ اقدام به تاسیسات برای حل این مشکل و حفر چاه‌های جذبی کرده اما کماکان این موضوع در شهر قابل مشاهده است و شهروندان خواستار اقداماتی بیشتری در این زمینه هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به این‌که حفر چاه‌های جذبی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری کرج است ادامه می‌دهد: مطالعات طرح جامع آب‌های سطحی کرج انجام شده و در ۵ سال اخیر ۵۰۰ حلقه چاه برای مهار سیلاب‌ها کنده شده است و در صورت تخصیص اعتبار این طرح ادامه خواهد داشت.

«عسگر نصیری» ادامه می‌دهد: تلاش می‌شود با ایجاد سامانه‌های کنترل آب، رواناب‌های سطحی کرج را به سمت سفره‌های زیرزمینی هدایت کنیم و با توسعه چاه‌های جذبی در زیرگذرهای قدیمی و جدید سعی شد تا مشکلات گذشته تکرار نشود.وی ادامه می‌دهد: هرچند شهرداری کرج در بخش مدیریت منابع آبی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی امسال به عنوان شهر برتر کشور شناخته شده است، با این وجود برای حفر چاه‌های جذبی نیازمند اجرای طرح‌های موقت و دائم بیشتری هستیم.نصیری اضافه می‌کند: در تلاشیم با ایجاد کلکتورهای متعدد در محله‌های مختلف کرج رواناب‌های سطحی را از دست ندهیم و آنها را به سمت سفره‌های زیرزمینی هدایت کنیم و در صورت اجرا شدن طرح جامع آب‌های سطحی مشکلات رواناب‌ها حل خواهد شد.

کد خبر 446028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha