سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

جواد محمدی فشارکی -  مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان: با توجه به تعیین شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «رونق تولید» و همچنین تصمیم و تأکید مسئولان به‌ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر مقابله با قاچاق پوشاک و حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان کالای داخلی دارای پروانه کسب.

جواد محمدی فشارکی -  مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان

مقرر شد از تاریخ ۱۱ خردادماه، ضمن بازرسی ویژه، با تمامی «واحدهای صنفی پوشاک برند خارجی فاقدمجوز» برخورد شود.  در همین راستا، علاوه بر جمع‌آوری واحدهای صنفی و ضبط کالاهای موجود به عنوان پوشاک قاچاق، پرونده متصدیان متخلف برای رسیدگی، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال خواهد شد.

در این طرح کلیه واحدهای صنفی عرضه‌کننده برندهای پوشاک خارجی مجاز و واحدهای صنفی فاقد مجوزی که اقدام به عرضه کالاهای مجهول‌الهویه در قالب برند می‌کنند و واحدهایی که بدون اخذ مجوزهای لازم تابلوی برندهای مطرح را نصب کرده‌اند و از این راه خسارات زیادی به مصرف‌کننده وارد می‌کنند، مورد بازرسی و اقدام قانونی مقتضی قرار خواهند گرفت. طرح مبارزه با پوشاک قاچاق از دی ماه سال گذشته با دستور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و ارز کشور شروع و در تهران و شهرهای شمالی کشور اجرایی شد.  

قرار بر این است که «واحدهای صنفی پوشاک برند خارجی» طی درخواست سفارش با مجوز نمایندگی اقدام به واردات پوشاک خارجی کنند؛ این درحالی است که با بررسی‌های به عمل آمده، تعداد انگشت‌شماری از واحدهای صنفی پوشاک، دارای مجوز واردات برند خارجی هستند. برخورد جدی با واحدهای صنفی که اقدام به عرضه پوشاک خارجی قاچاق می‌کردند باعث شد صاحبان این مشاغل با مراجعه به تولیدی‌های داخل کشور پوشاک مورد نیاز برای عرضه در فروشگاه‌ها را تامین کنند.  

در اصفهان ۲۲  واحد صنفی پوشاک برند خارجی قاچاق  شناسایی شدند و به دستور استاندار قرار شد «کمیته مبارزه قاچاق پوشاک» تشکیل شود و این کمیته نحوه برخورد با چنین واحدهایی را با شیوه نامه‌ای، اجرایی کند. اداره بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان به همراه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن و پلیس آگاهی در اجرای دقیق این مهم وارد میدان شدند.  

 ۲۲ واحد شناسایی شده که عمدتا در خیابان‌های جنوب شهر اصفهان و مرکز تجاری سیتی‌سنتر مستقر بودند، در جلسه‌ای به دعوت مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با ارائه مستندات توجیه شدند و قرار شد تعهدنامه‌ای را امضا کنند و یک هفته فرصت داده شد تا پوشاک خارجی فاقد مجوز جمع‌آوری شود.  با توجه به این‌که بالغ بر ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ پوشاک در کشور تعطیل شده و صنعت پوشاک بیشترین میزان قاچاق را دربردارد، با بازرسی و نظارت و همچنین فرهنگسازی برای امتناع از خرید پوشاک قاچاق می‌توان تولید داخلی پوشاک را رونق بخشید و با راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های تولیدی اشتغال برای جوانان را فراهم آورد.

کد خبر 446019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha