سمیرا رحیمی: شبکه‌های اجتماعی امروز درحدود ۸/۲میلیارد نفر کاربر دارند؛ آماری که لحظه به لحظه نیز درحال افزایش است.

شبکه اجتماعی

هرچه به جمعیت کاربران شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود و فعالیت در این فضا به عادتی روزمره برای مردم تبدیل می‌شود، شرکت‌های بیشتری برای تبلیغات و دسترسی به مشتری به سوی این شبکه‌ها جذب می‌شوند زیرا زمینه‌ای که برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی فراهم شده ‌است، تا پیش از آغاز عصر فناوری مدرن وجود نداشت.

برتری تبلیغات آنلاین نسبت به سنتی در هدف‌گیری گروه مخاطبان و مصرف‌کنندگان براساس اطلاعاتی که شبکه‌های اجتماعی از کاربرانشان در اختیار شرکت‌های تجاری قرار می‌دهند و همچنین مقرون به‌صرفه بودن تبلیغات در این شبکه‌ها، باعث شده ‌است تا در بیشتر اقتصادهای بزرگ جهان، تبلیغات آنلاین، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات سنتی سبقت بگیرند و فاصله‌ای عمیق میان این دو سبک تبلیغاتی ایجاد شود.

روی تصویر کلیک کنید

مبلغی که در سال۲۰۱۹ صرف تبلیغات در جهان شده‌ است: ۵۶۰میلیارد دلار

مبلغی که در سال۲۰۱۹ صرف تبلیغات روزنامه‌ای در جهان شده‌است: ۱۴۷میلیارد دلار

مبلغی که در سال۲۰۱۹ صرف تبلیغات تلویزیونی در جهان شده ‌است: ۱۷۷میلیارد دلار

مبلغی که در سال۲۰۱۹ صرف تبلیغات محیطی در جهان شده‌ است: ۴۵میلیارد دلار

مبلغی که در سال۲۰۱۹ صرف تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در جهان شده‌ است: ۲/۹۸میلیارد دلار

پیش‌بینی رشد هزینه صرف‌شده جهت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تا سال ۲۰۲۳: ۶/۱۸۷میلیارد دلار (رشد ۶/۱۷درصدی)

کشورهایی که بیشترین مبلغ را صرف تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند: آمریکا (۹/۳۴میلیارد دلار)، چین (۵/۱۴میلیارد دلار)، بریتانیا (۶/۳میلیارد دلار)، هند (۳/۳میلیارد دلار)، برزیل (۰۸/۳میلیارد دلار)

سهم هزینه صرف‌شده برای تبلیغات جهانی در شبکه‌های اجتماعی براساس منطقه تا سال ۲۰۱۶:

آمریکای شمالی- ۲/۴۰درصد

آسیا-پاسیفیک- ۳۱درصد

اروپای غربی- ۳/۲۳درصد

آمریکای لاتین- ۷/۲درصد

اروپای مرکزی و شرقی- ۹/۱درصد

خاورمیانه و آفریقا- ۸/۰درصد

هزینه صرف‌شده برای تبلیغات جهانی به ازای هر کاربر شبکه‌های اجتماعی:

آمریکای شمالی- ۸۹/۳۹دلار

آسیا-پاسیفیک- ۱۷/۱۶دلار

اروپای غربی- ۱۲/۴دلار

آمریکای لاتین- ۵۴/۲دلار

اروپای مرکزی و شرقی- ۳۹/۲دلار

خاورمیانه و آفریقا- ۶۶/۰دلار

جهان- ۹۸/۷دلار

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغات: فیسبوک، یوتیوب، توییتر، ‌اینستاگرام

تعداد کاربران فعال فیسبوک: ۲۳/۲میلیارد نفر

تعداد کاربران فعال یوتیوب: ۹/۱میلیارد نفر

تعداد کاربران فعال اینستاگرام: یک‌میلیارد نفر

تعداد کاربران فعال توییتر ۳۲۱میلیون نفر

قیمت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بزرگ جهان

قیمت تبلیغات در فیسبوک: ۸۶/۱دلار در ازای هر کلیک، ۲۰/۱۱دلار در ازای هر هزار بازدید

قیمت تبلیغات در یوتیوب: ۱۰تا ۳۰سنت در ازای هر بازدید و ۶۰/۷دلاردر ازای هر هزار بازدید

قیمت تبلیغات در توییتر: ۵۰سنت تا دو دلار در ازای هر توییت

قیمت تبلیغات در اینستاگرام: ۲۰سنت تا ۲دلار در ازای هر کلیک

درآمد شبکه‌های اجتماعی برتر جهان

۵۹درصد از درآمد فیسبوک، ۸۱درصد از درآمد توییتر و بیشترین بخش درآمد یوتیوب از محل تبلیغات است.

درآمد فیسبوک از محل تبلیغات: ۳میلیارد دلار

درآمد کلی یوتیوب: ۱۰میلیارد دلار

درآمد اینستاگرام از محل تبلیغات: ۲میلیارد دلار

درآمد توییتر از محل تبلیغات: ۷۹۱میلیون دلار

میانگین هزینه تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام: ۱۰۰ تا ۲۰۸۵دلار برای هر پست متناسب با تعداد جذب فالوئر

۱۱۴تا ۳۱۳۸دلار برای هر ویدئو متناسب با تعداد جذب فالوئر

۴۳دلار تا ۷۲۱دلار برای هر استوری متناسب با تعداد جذب فالوئر

یوتیوب: ۳۱۵ تا ۳۸۵۷دلار برای هر ویدئو متناسب با تعداد جذب فالوئر

فیسبوک: ۳۱ تا ۲۴۰۰دلار در ازای هر پست متناسب با تعداد جذب فالوئر

کد خبر 445995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =