یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

شبنم سیدمجیدی: - خیلی ممنونم، خیلی خوب بود. ۷۰۰نفر جذب داشتیم.

تلگرام

خواهش می‌کنم. خوشحالم راضی بودید.

- امیدوارم هفته دیگه هم جذب داشته باشم. برای چهارشنبه ۳۰کا ندارید؟

دو تا تایم رزرو کنید و دو تا هم بنر مختلف بدید. ۴۰کا!

اینها مکالمات به یک زبان فرازمینی نیست. اینها مکالمات رایج میان تبلیغ‌دهنده و پخش‌کننده تبلیغ در تلگرام است که کانال پخش‌کننده تبلیغ به‌عنوان رضایت مشتری آن را در کانالش منتشر کرده است تا بقیه هم ببینند و برای آنکه تبلیغاتشان را به آنها بدهند، ترغیب شوند. کانال‌های زیادی از پربازدیدها تا کم بازدیدها از تبلیغات به‌عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در واقع کانال‌های تلگرامی با این هدف راه‌اندازی می‌شوند که تبلیغات بگیرند.

«خبر فوری» یکی از کانال‌های با تعداد اعضای بسیار بالاست. این کانال که ۳میلیون و ۹۰۰هزار عضو دارد، تعرفه‌های مختلفی برای تبلیغات دارد. اگر تبلیغ شما ۱۲ساعت به‌عنوان یک پست آزاد در این کانال باشد، ۴۰۰هزار تومان هزینه‌اش می‌شود. برای ۲۴ساعت باید ۶۵۰هزار تومان بپردازید. و اگر تبلیغ شبانه بخواهید که از ساعت ۱۲شب تا ۱۰صبح روی کانال قرار گیرد، ۶۰۰هزار تومان هزینه‌اش می‌شود. البته که مقایسه کانال‌ها نشان می‌دهد آنها برای تبلیغ گرفتن باهم رقابت سختی دارند. تا جایی که خبر فوری با نزدیک ۴میلیون عضو، از رقیب دیگر خود یعنی آخرین خبر تعرفه‌های کمتری دارد. خبر فوری اگر روزانه ۱۰تبلیغ هم بگذارد، و اگر هر کدام هم دست‌کم ۴۰۰هزار تومان حساب کنیم، ماهانه حداقل ۱۲۰میلیون تومان درآمد دارد.

«آخرین خبر» دیگر کانال با بیشترین عضو است. این کانال تلگرامی، ۳ میلیون و ۵۰۰هزار فالوئر یا دنبال‌کننده دارد. این کانال خبری که به‌صورت ۲۴ساعته فعال است و هر چند ساعت یک بار، یک آگهی را هم در این کانال می‌بینید. البته قوانین خود را هم دارد. مثلاً تبلیغات کانال‌های خبری، کانال‌های شخصی یا خارج از عرف را نمی‌پذیرند. شما بنر تبلیغاتی خود را برای مسئول مربوطه در کانال می‌فرستید و آنها بعد از بررسی و تأیید زمانی را برای شما مشخص می‌کنند و واریز شما انجام می‌شود.

مثل هر کسب و کار دیگری، تبلیغات در کانال آخرین خبر هم گاهی شامل تخفیف می‌شود. اگر تبلیغ شما ۸ساعت در این کانال بماند، باید ۸۵۰هزار تومان واریز کنید. برای ۱۲ساعت، یک میلیون تومان برای ۲۴ساعت یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان از شما دریافت می‌شود. تعرفه‌های ۱۲شب تا ۸صبح هم متفاوت و البته گران‌تر است. اگر تبلیغ شما را از ساعت ۱۲تا ۸صبح به‌عنوان پست آخر کانال نگه دارند، از شما یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند.

یک کانال دیگر وجود دارد به نام «خنده‌آباد» که ۲میلیون و ۱۰۰هزار نفر آن را می‌بینند. خنده‌آباد کلیپ‌ها و عکس‌های مثلاً خنده‌دار و جالب را به اشتراک می‌گذارد. برای تبلیغات طرح‌های ویژه‌ای را هم دارد؛ مثلا طرح ۱۲ساعته به‌صورت پست سوم ۳۲۵هزار تومان، ۲۴ساعته به‌صورت پست سوم روزانه ۵۲۵هزار تومان، تا ۴۰هزار بازدید از تبلیغ شما، ۱۳۵هزار تومان. تبلیغات شبانه هم تعرفه‌های خود را دارد؛ پست آخر شبانه ۵۰۰هزار تومان، پست دوم شبانه ۲۱۵هزار تومان. خلاقیت این کانال بیش از این هم هست. تضمین آوردن ۳۰۰هزار عضو برای کانال شما ۵میلیون تومان، تضمین ۲۰۰هزار عضو ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان! و همینطور پایین بروید تا تضمین ۱۵هزار عضو، ۳۰۰هزار تومان!

این کانال به‌طور میانگین روزانه ۲۰تبلیغ دارد. اگر میانگین تبلیغاتش را ۳۰۰هزار تومان هم حساب کنیم، دست‌کم روزانه ۶میلیون تومان و ماهانه ۱۸۰میلیون تومان درآمد ادمین‌های این کانال است. نوش جانشان.

کانال «گیزمیز» از قدیمی‌ترین‌های تلگرام است که در حوزه سرگرمی کار می‌کند. این کانال هم برای تبلیغات خود چارچوب‌هایی را تعیین کرده است. تبلیغات مربوط به چالش و مسابقه ندارند. تبلیغات پیش‌بینی فوتبال، کازینو و اپلیکیشن‌های غیرمجاز و تبلیغات غیرقانونی ندارند. با آنکه گیزمیز امروز از بعضی کانال‌های دیگر اعضای کمتری دارد (یک میلیون و ۴۰۰هزار عضو) اما احتمالا به‌خاطر نام مشهورترش، تعرفه‌های آن بسیار بالاست. تبلیغاتی که از ۱۲ظهر تا ۶ساعت بعد روی این کانال بروند یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت دارند.

تبلیغاتی که از ۱۸تا ۴ساعت بعد روی کانال بروند، یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان هزینه دربردارند. قیمت تبلیغ از یک بامداد تا ۱۲ظهر روز بعد هم یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌شود. طی طرح ویژه‌ای هم تبلیغات شما را به کانال‌های دیگر می‌فرستند تا تبلیغ شما مثلا ۵۰۰هزار بازدید بگیرد که مبلغ آن ۸۵۰هزار تومان می‌شود.

کانال «ترفند»، یک کانال آموزشی است که مثلا ترفندهای مختلف راجع به چگونگی تسکین خارش ناشی از نیش حشرات یا چگونگی از بین بردن چین و چروک صورت را آموزش می‌دهد. حالا اینکه هر کدام از این ترفندها چقدر جواب بدهد یا قابل اجرا باشد، خدا می‌داند. این کانال هم یک میلیون و ۴۰۰هزار عضو دارد. اگر تبلیغ شما ۲۴ساعت به‌عنوان پست آزاد در این کانال بماند باید ۶۳۹هزار تومان پرداخت کنید و اگر پست شبانه باشد باید ۷۳۹هزار تومان بپردازید.

از دیگر کانال‌های پربازدید، کانال «هواداران پرسپولیس» با ۲میلیون و ۱۰۰هزار عضو است که حداقل قوانین سفت و سخت‌تری را راجع به تبلیغات اجرا و از پخش تبلیغات جعلی، غیراخلاقی و پیش‌بینی بازی‌ها و غیره اجتناب می‌کند. اما این کانال در پاسخ به خبرنگار ما درباره تعرفه تبلیغات همکاری نکرد.

کانال «هواداری استقلال» با یک میلیون و ۶۰۰هزار عضو، تعرفه‌های مختلفی برای تبلیغات دریافت می‌کند. ۱۲ساعت (۲۰دقیقه پست آخر) ۲۷۰هزار تومان، ۲۴ساعت(۲۰دقیقه پست آخر) ۴۲۰هزار تومان، ۴۸ساعت(۲۰دقیقه پست آخر) ۵۱۰هزار تومان. پست اول شبانه هم ۶۹۰هزار تومان می‌شود.

کد خبر 445994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha