یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراوان در شهر اصفهان با تولید محصولات متنوع از آن نقاط قوتی است که نباید نادیده گرفته شود.

حسن جهدی

یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان اخیراً موفق به تولید دستگاهی شده‌ که به‌عنوان اولین دستگاه نانوپوشش یا پوشش‌های فوق سخت در کشور مطرح است. با «حسن جهدی»، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کارکرد این دستگاه گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.  

  • دستگاه تولیدی شرکت شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت ما موفق به تولید دستگاهی شده است که می‌تواند پوشش‌های فوق سخت نانویی را روی دستگاه‌ها و قطعات صنعتی اعمال کند. با استفاده از این دستگاه می‌توان چالش‌های موجود در حوزه صنعت را از بین برد و عمر دستگاه را افزایش داد و این امر به بهبود فرایند تولید می‌انجامد. همچنین این دستگاه می‌تواند سبب صرفه‌جویی بسیار و ایجاد انگیزه در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شود.

  • کاربرد دستگاه در چه مواردی است؟

این دستگاه در حوزه‌های مختلفی به کار می‌رود، از این پوشش‌ها برای ابزار برشی قالب‌های سرد و گرم که در صنایع مختلف کاربرد دارند، استفاده می‌شود و در نتیجه کیفیت محصولات ۵ برابر می‌شود.

  • فروش محصول با استقبال روبه‌رو شد؟

توانسته‌ایم محصولاتمان را به کشورهایی مانند چین صادر کنیم، البته هنوز در داخل کشور مشکلاتی از این بابت برای ما وجود دارد، زیرا صنایع داخلی خواهان خرید این محصولات نیستند.

  • مشکلات عمده شما در زمینه تولید و فروش این دستگاه چیست؟

یکی از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، تحقیق و توسعه است؛ این دستگاه نیاز دارد تا دائماً مورد تحقیق قرار بگیرد، اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای توانایی انجام این کار را نداریم و شرکت ما هم نمی‌تواند دائماً این کار را انجام دهد و نیاز به گردش مالی و افزایش حمایت‌ها دارد. تأمین مواد اولیه یکی دیگر از چالش‌های پیش روی شرکت است. باوجود این‌که معافیت‌های گمرکی برای ما قرار داده‌اند، اما هنوز برای تأمین مواد اولیه محصولاتمان با مشکل مواجه هستیم. مورد دیگر آن‌که شرکت‌های داخلی به محصولات دانش‌بنیان ما اعتماد ندارند، تا زمانی که موفق نشده بودیم محصول خود را به کشور چین بفروشیم شرکت‌های داخلی به ما اعتماد نمی‌کردند؛ حتی اکنون هم که توانسته‌ایم در حوزه صادراتی موفق شویم، بازهم شرکت‌های داخلی به ما اعتمادی ندارند.

کد خبر 445856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha