مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

یکی از مشکلاتی که می‌توان گفت بیشتر محله‌های کرج درگیر آن هستند، نامناسب بودن آسفالت، معابر و پیاده‌روهاست. موضوعی که می‌توان گفت حداقل حق شهروندی است که این روزها شهروندان اثری از آن نمی‌بینند.

تخصیص اعتبار برای بهسازی معابر

این مشکل در محله‌های قدیمی و بافت‌های فرسوده بیشتر دیده می‌شود. محله‌هایی مانند خط ۴ حصار که موقعیت منطقه‌ای آن نیز به دلیل قرارگرفتن در دامنه کوه مشکل را دوچندان می‌کند. با این حال شورای شهر کرج نیز در این زمینه بیکار نمانده و در سال ۹۸ اقداماتی را برای بهبود وضعیت معابر انجام خواهد داد.

به گزارش همشهری، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر کرج با بیان این‌که آسفالت معابر یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از محله‌ها و محورهای شهر مشاهده می‌شود و منطقه ۱۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست، می‌افزاید: در بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج، اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به این سرفصل اختصاص یافته است و امیدواریم که پاسخگوی بخشی از نیازها باشد.

«مهدی حاج‌قاسمی» می‌افزاید: چالش دیگری که در خیابان‌ها می‌بینیم، سرعت‌گیرها هستند که بسیار آزاردهنده‌اند. درست است که عده‌ای با سرعت غیرمجاز مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند، اما بنا نیست همه به خاطر اشتباه عده‌ای دچار مشکل شوند. وی اضافه می‌کند: طرح‌های پیاده‌رو و مناسب‌سازی معابر نیز به صورت اسمی در بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج گنجانده شده و لازم به ذکر است اولویت پیاده‌روسازی در سال جاری توجه به حقوق معلولان و افراد سالمند و کم‌توان برای تردد ایمن و بدون مانع در پیاده‌روهاست و در این زمینه ضوابط مشخصی نیز تدوین‌ شده که باید در مراحل اجرایی مد نظر مجریان و ناظران قرار بگیرد.

حاج‌قاسمی با بیان این‌که جنگل‌کاری اراضی خط ۴ حصار از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز این منطقه است می‌گوید: طرح متعددی در حوزه فضای سبز از محل اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومانی آن کلید خواهد خورد که توسعه جنگل‌کاری اراضی خط ۴ حصار و آماده‌سازی بستر رودخانه کرج حدفاصل حصار و میدان شهید سلطانی از جمله آنهاست. همچنین ساخت فضای سبز محلی و توسعه پارک‌های محله‌ای نیز در دست اقدام است.

کد خبر 445851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha