مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

68درصد از زندانیان دیه، به این خاطر در زندان مانده‌اند که خودرویشان بیمه شخص‌ثالث نبوده است.

اگر از ریسک به‌زندان‌افتادن (خدای‌ناکرده) بابت جان‌دادن یا نقص عضو‌شدن کسی که با او تصادف می‌کنید، نگران هستید و خوشتان نمی‌آید به خاطر یک تصادف یا مالیدگی کوچک، ساعت‌ها کنار خیابان منتظر بمانید تا پلیس بیاید و کروکی بکشد و خلاص شوید، بیمه بدنه خودرو هم به دردتان می‌خورد.

در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌گذار، خسارت‌های تا سقف 500هزارتومان در تهران و تا سقف 200هزارتومان در شهرستان‌ها را بدون کروکی می‌پردازند و این یعنی پایان معطلی‌های اعصاب‌خردکن و گاه سرنوشت‌ساز به خاطر یک تصادف کوچولو! بعضی بیمه‌گذارها خسارت‌هایی بیش از این را هم بدون کروکی می‌پردازند.

بیمه‌نامه‌هایی که در حال حاضر از سوی شرکت‌های بیمه‌گذار مختلف در اختیار مشتریان گذاشته می‌شود، سطوح متفاوتی از خسارات را پوشش می‌دهند و به نسبت همین سطوح متفاوت، قیمت‌های متفاوتی هم دارند. صرف‌نظر از اینکه بیمه کلا چیز خوبی است، یادتان باشد که مدتی است در ایران بیمه شخص ثالث برای خودروها اجباری شده و خودروهایی که این بیمه را نداشته باشند، باید قانونا توسط پلیس متوقف شوند.

با این اوصاف، بد نیست هنگام خرید خودرویتان، به اینکه آیا فروشنده به شما بیمه را هم می‌فروشد یا نه، دقت کنید. اغلب شرکت‌های خودروساز، برای رقابت با هماوردهای خود، امکانات بیمه‌ای خوبی روی محصول خود ارائه می‌کنند؛ مثلا مواردی هست که شما خودرو را با 5‌سال بیمه می‌خرید. دراین‌باره پرس‌وجو کنید.

اگر یک ماه از پایان بیمه‌نامه‌تان گذشته باشد وآن راتمدید نکنید، هنگام بیمه کردن مجدد خودروی خود جریمه می‌شوید. پس سعی کنید فراموش نکنید که حتی‌الامکان قبل از پایان بیمه‌تان آن را تمدید کنید تا هم جریمه نشوید و هم از ریسک نداشتن بیمه راحت شده باشید. اگر آدم اهل احتیاطی هستید، سوار خودروی بدون بیمه دیگران نمی‌شوید، چون عواقب تصادف با خودروی بدون بیمه به عهده راننده آن است، نه صاحبش.

کد خبر 44583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز