همشهری آنلاین: سران جهان برای شرکت در اجلاس دو روزه گروه ۲۰ در اوساکا گرد هم آمده‌اند. علاوه بر جلسات رسمی، مذاکرات دو جانبه رهبران مهم جهان در حاشیه این اجلاس نیز مورد توجه زیادی قرار دارد.

آبه ترامپ

یکی از این نشست ها بین شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بود.

در این دیدار، آبه گفت: دیدار امروز ما در گروه ۲۰ به دنبال سفر من به ایالات متحده در ماه آوریل و سفر رئیس جمهور به ژاپن به عنوان مهمان دولتی در ماه مه انجام می‌شود. دفعات این دیدارهای متقابل بین رهبران دو کشور در چنین دوره زمانی کوتاهی نشان دهنده اتحاد قوی بین ژاپن و آمریکا است. مایلم که بار دیگر از دیدار ماه گذشته ایشان از ژاپن به عنوان اولین مهمان رسمی دولت در دوره جدید ریوا، قدردانی کنم. در حالیکه از امروز اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا آغاز می‌شود، می‌خواهیم با مشارکت و همکاری خود برای حل و فصل چالش هایی که در پیش روی جامعه جهانی قرار دارد، نظیر رشد پایدار اقتصاد جهانی، پیام محکمی را به گوش همگان برسانیم. بدون همکاری ژاپن و ایالات متحده آمریکا، نمی توانیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم»·

ترامپ نیز گفت: «می‌دانم که روز بسیار موفقی خواهیم داشت. ما درباره موضوعات زیادی صحبت خواهیم کرد و درباره مسائل تجاری نیز گفتگوی مفصلی خواهیم داشت»·

آبه در اظهاراتش تاکید کرد که آنها به مذاکرات جاری تجاری میان دو کشور به شیوه ای که به نفع هر دو طرف باشد، شتاب خواهند داد.

انتظار می‌رود که رهبران این دو کشور درباره سفر اخیر آبه به ایران در بحبوحه تنش های فزاینده بین ایالات متحده آمریکا و ایران نیز صحبت کرده باشند.

کد خبر 445718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha