سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا به بازگشت روسیه به این سازمان رأی دادند و از هیئت نمایندگی فدراسیون روسیه دعوت شد در اجلاس ماه ژوئن شرکت کند.

مجمع پارلمانی شورای اروپا

به گزارش اسپوتنیک، قطعنامه مربوطه با رأی مثبت ۱۱۸ عضو از بین ۱۹۰ عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا به این دعوت،   ۶۲ رأی منفی و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رسید.

بر طبق تصمیم مصوبه کمیته وزیران شورای اروپا در هلسینکی، از روسیه دعوت شد به کار مجمع پارلمانی شورای اروپا برگردد.

به عقیده پیتر تولستوی ریاست هیئت نمایندگی روسیه و معاون سخنگوی دومای کشوری روسیه، اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا، گروگان های هیئت های نمایندگی اوکراین و بریتانیا بودند که بیش از ۶۰۰ اصلاحیه را با هدف فرسایشی کردن تصویب قطعنامه مطرح کردند. اما به غیر از اتلاف وقت و عصبی کردن همکاران اروپایی خود، به هیچ نتیجه دیگری نرسیدند. تمام موارد مطرح شده رد شدند. از اینرو ما درخواست تأیید اختیارات خود در این مجمع را ارائه  می دهیم».

شایان ذکر است که به دلیل حوادث اوکراین در سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه، حق رأی در مجمع پارلمانی شورای اروپا از هیئت نمایندگی روسیه لغو شد. فدراسیون روسیه اعلام کرد از کار در این مجمع تحت چنین شرایطی خودداری می ورزد.

نماینده اوکراین پس از تصویب قطعنامه بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا، جنجال راه انداخت و مخالفت خود را با دعوت از روسیه ابراز کرد.

کد خبر 445457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha