مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

فرشته رضایی - رشت- خبرنگار: رشت یکی از پرترددترین شهرهای شمالی کشور است. جمعیت شناور آن روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و ترافیک سنگینی در کوچه‌ها و خیابان‌هایش دیده می‌شود.

نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی جدید

علاوه بر ترافیک، معضل دیگر آن نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی مناسب است. تعدادی از این تابلوهای فرسوده شده‌اند و بیش از یک دهه عمر دارند، در مکان مناسب جای‌گذاری نشده‌اند یا برخی از تابلوها همزمان با تغییرات خیابان‌ها و اصلاح هندسی معابر همچنان برجای خود باقی مانده‌اند؛ معضلی که بارها با گلایه شهروندان همراه بوده است.

  • توجه به بازسازی علائم راهنمایی و رانندگی

«رضا پورحلم» راننده تاکسی‌ تلفنی‌ در رشت بیان کرد: در کوچه‌ای واقع در محله صفاری زندگی می‌کنم که سال‌هاست مسیر آن بازگشایی شده، اما علامت ورود ممنوع در مسیری که به سمت خیابان اصلی می‌رود، همچنان نصب است و برخی را به اشتباه می‌اندازد.  وی افزود: از سوی دیگر برخی تابلوها بسیار قدیمی شده و زنگ زده‌اند. در قسمت‌هایی به خصوص در کمربندی رشت نیاز به نصب علائم وجود دارد تا مسافران بتوانند مسیر خود را پیدا کنند.

«محبوبه ملکی» هم که در یکی از شهرک‌های مسکن مهر سکونت دارد از نبود کافی علائم در مسیر شهرک گلایه دارد و خواستار توجه ویژه متولیان امر است. «مسعود فردی» دیگر شهروند رشتی هم گفت: به عنوان مثال در برخی قسمت‌ها که پل عابر پیاده نصب شده، زیر پل تابلوی محل عبور عابر پیاده وجود دارد و نیاز است که اصلاح شود.  

وی ادامه داد: یک معضل دیگر خراب شدن چراغ راهنمایی و رانندگی در مسیرهای مختلف است. در جایی چراغ سبز یا قرمز خراب شده و در برخی جاها هم سوخته است. بهتر است مسئولان برای رفع این خرابی‌ها اقدامی کنند.  این شهروند بیان کرد: تعدادی از تصادفات هم به علت نبود این تابلوهاست. بهتر است چاله‌ها و سرعت‌گیرها را هم اصلاح کنند.

  • نصب تجهیزات و تابلوها 

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت از نصب تجهیزات ترافیکی در این شهر خبر داد و گفت: از اساسی‌ترین نیازهای ترافیکی شهرها نصب انواع علائم قائم و تجهیزات ترافیکی است. تابلوهای راهنمایی، اخباری، هشداری، ضربه‌گیرها و جداکننده‌ها، چراغ‌های راهنمایی، چراغ عابر پیاده، معکوس‌شمار و... از جمله آنهاست. تجهیزات مذکور کاربردهای بسیار متنوع و متفاوتی دارند.

«حسن هادی زاده» ادامه داد: نصب، اصلاح، تعمیر یا تعویض مواردی که گفته شد منجر به افزایش ایمنی، روان‌سازی ترافیک و در نتیجه کاهش زمان سفر و حتی ارتقای سطح فرهنگ حمل‌ونقلی خواهد شد. در این راستا کلیه علائم قائم، افقی و تجهیزات ایمنی و ترافیکی همواره باید به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌روزرسانی شوند.

  • آزمایش‌های میدانی پس از نصب علائم 

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت بیان کرد: با قراردادهای منعقد شده و نظارت دقیق مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک، ۵۰۰ عدد انواع تابلوی راهنمایی به همراه ۱۸۰۰ متر طول پایه، ۵۰ مترمربع انواع تابلوی هدایت مسیر پرچمی و کنارگذر در بخش‌های مختلف شهری، دو سری کامل ۴ قطعه‌ای کاشن تانک، ۷۰۰ عدد مانع ارتجاعی (استوانه پلاستیکی)، ۵۰۰ عدد جداکننده ۵۰ سانتی‌متری، ۵۰ عدد بشکه ایمنی، ۲۰۰ متر طول گاردریل، ۵۰ عدد گل گاردریل و... در رشت نصب شده است.

به گفته هادی زاده، تجهیزات فوق در معابر و مناطق مختلف از جمله در بزرگراه‌های خلیج‌فارس، خرمشهر، بهشتی، خیابان‌های انقلاب، امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شیون فومنی، ولیعصر(عج)، میدان‌های شهید هاشمی، جهاد، شهید قلی‌پور نصب شده است. این مسئول گفت: پس از تهیه نقشه‌های اجرایی و دقت در جانمایی، بازدید اولیه از محل و بررسی تجهیزات فوق اعم از جنس شبرنگ، ورق‌ها و پایه‌های مصرفی و... با حضور یا نظارت کارشناسان مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک نصب انجام می‌شود. پس از نصب هم آزمایش‌های میدانی انجام خواهد شد.

کد خبر 445283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha