فرمانده نیروی انتظامی گفت: عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها همچنان ممنوع است و تغییری در مورد سیاست اجرایی به ما ابلاغ نشده است.

سردار احمدی مقدم در حاشیه ششمین مراسم انتخاب و معرفی برترین‌های پژوهشی ناجا با بیان مطلب فوق گفت: قانون مبارزه با مواد دخانی در حال اجراست و وزیر بهداشت به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با دخانیات در این زمینه تصمیم گیرنده است،  اما هنوز امر جدیدی به ما ابلاغ نکرده است.

وی با اشاره به این که تنها قلیان قهوه‌خانه‌هایی که در مناطق روستایی هستند، جمع‌آوری نشد،  افزود: دلیل این امر،  بیکاری کشاورزان تا فصل کشاورزی بود اما با شروع فصل کشاورزی،  در این مناطق نیز قانون اجرا می‌شود.


فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص امنیت روزهای آغازین سال جدید،  افزود: امنیت بیشتر در روزهای پایان سال و روزهای ابتدای سال جدید از مطالبات مردم است و نیروی انتظامی برای پاسخگویی به این مطالبه به طراحی طرح ویژه انتظامی که در آن مجرمان سابقه‌دار شناسایی شده و در یک مدت مشخص دستگیر می‌شوند.


وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره افزایش میزان کلاهبرداری گفت: طمع و خوش باوری عامل اصلی افزایش میزان کلاهبرداری است که البته با اصلاح قوانین نیز می‌توان به کاهش آن کمک کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم انتخاب و معرفی برترین‌های پژوهشی ناجا گفت: نیروی انتظامی با پیگیری علمی و فرهنگی به پیشگیری از جرایم می‌پردازد.


وی با بیان اینکه قدرت و ابزار پلیسی پس از پشتوانه نظری و فکری و سرمایه انسانی و اجتماعی مورد توجه نیروی انتظامی است افزود: نگاه نیروی انتظامی جامعه محور با تکیه بر مشارکت دادن مردم در ایجاد انضباط اجتماعی و جامعه سالم است.


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این نیرو،  نیرویی فرهنگی و فرهنگ ساز است یادآورشد: فرهنگی بودن نیروی انتظامی موجب شده است پیشتر از وقوع جرم گام بردارد.

 وی اضافه کرد: نیروی انتظامی نیرویی مردمی،  مکتبی،  هوشمند،  خلاق،  مسئولیت‌پذیر،  سریع‌العمل،  شنوا،  یادگیر با پشتوانه علمی و نظری است.

سردار احمدی مقدم سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین سرمایه حکومت‌ها دانست و گفت: برای تقویت این سرمایه اجتماعی باید به تقویت ارتباط با مردم‌،  ارزیابی مطالبات و پاسخگویی به آنها پرداخت.

 وی یادآورشد: نیروی انتظامی برای تقویت اجتماعی خود نیاز به خود باوری،  اعتماد به نفس،  تقویت نیروی انسانی با هدف گیری انسان‌های پر‌انگیزه،  فداکار،  توانمند فیزیکی و روحی دارد.

کد خبر 44526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز