با حکم انتصاب ذبیح‌اله حبیبی به عنوان رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از سوی فرج‌اله رجبی، و برکناری منصور بهادری از این سمت، ماجرای وزارت راه و سازمان نظام مهندسی بعد از استعفای عباس آخوندی از سمت وزارت راه و شهرسازی وارد چالش تازه‌ای شده‌است.

نظام مهندسي

چالشی که به نظر می‌رسد معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید برای حل آن گام‌های تازه‌ای بردارد. با اتمام اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و در حالی که طی چند ماه اخیر آرامش در میان دو نهاد برقرار بود، حال به تازگی شاهد اختلافات داخلی در بین مسئولان سازمان نظام مهندسی هستیم که منجر به عزل و نصب های جدید در این سازمان شده است.

چند روز پیش هم رجبی درحالی حکم انتصاب ذبیح‌اله حبیبی را به عنوان رئیس جدید هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کانال شورای مرکزی منتشر کرد که این اقدام با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

در این راستا برخی اعضای شورای مرکزی بر این باورند که مطابق با مصوبه جلسات ۱۸۸ و ۱۹۲ شورای مرکزی و همچنین مصوبه اجلاس هجدهم هیات عمومی اردبیل، نظام نامه انتخابات شورای مرکزی که ملاک عمل برای انتخابات شورای مرکزی بوده، مبنای برگزاری فرآیند انتخابات این سازمان است.

به گفته آنها مطابق با بند ۱ از فصل دوم این نظام نامه و در جلسه ۲۳۷ شورای مرکزی که در مورخ ۱۵/۱۲/۹۷ با دستور کار «انتخاب هیات اجرایی انتخابات» برگزار شد؛ درنتیجه ۵ نفر(منصور بهادری، جواد جوان مجیدی، رضا کرانی، امیرمحسن نیکزاد و غلامحسین اله دادی) با دستورکار پیوست به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخابات برگزیده شدند و احکام خود را نیز دریافت کردند. این هیات در گام بعدی و در جلسه مورخ ۲۱/۱۲/۹۷ از میان اعضای خود منصور بهادری را به عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات برگزید.

از همین رو این هیات بنا به شرح وظایف خود و با تمرکز بر شفافیت و ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری انتخابات با رعایت قانون و نظام نامه های مرتبط فعالیت خود را تا به امروز به سرانجام رسانده است.

فرج اله رجبی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۷ طی حکمی منصور بهادری را به سمت رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب کرده بود. در این حکم رجبی خطاب به بهادری نوشته است: «براساس مصوبه اولین جلسه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۷ هیئت اجرایی انتخابات، بدینوسیله جنابعالی به عنوان رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات منصوب می‌گردید. امید است با توکل به خداوند منان و تجارب ارزنده شما در برگزاری انتخابات دوره‌های گذشته شورای مرکزی در این امر خطیر موفق و موید باشید. »

رجبی همچنین در نامه دیگری خطاب به بهادری نوشته است: «به استناد بند ۱ از فصل دوم نظام نامه انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مصوبه مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۷ آن شورا، جنابعالی به عنوان عضو هیئت اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی منصوب می‌شوید. امید است با توکل به خداوند منان و تجربیات ارزنده در این امر خطیر موفق و موید باشید. »

حالا معاون وزیر راه و شهرسازی برای حل این مشکل می‌بایست آستین‌ها را بالا بزند و گام تازه‌ای برای حل این مشکل بردارد. اگر او برای رفع مشکلات سازمان نظام مهندسی چاره جویی کند، بی‌گمان مسیری تازه پیش روی روابط وزارت و سازمان شکل خواهد گرفت.

کد خبر 445198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha