همشهری آنلاین: همزمان با سرنگون شدن پهباد جاسوسی آمریکا در آب‌های ایران، سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد:

پرواز

پرواز هواپیماهای مسافربری آمریکا بر فراز آب‌های ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز ممنوع است. پیش از این تصمیم، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا از لغو پروازهای خود به مقصد بمبئی به دلیل عبور از حریم هوایی ایران خبر داد.

به گزارش بی. بی. سی، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان نیز دیروز اعلام کرد: در تبعیت از دستورالعمل سازمان فدرال هواپیمایی ایالات متحده، هواپیماهای این شرکت از پرواز در بخش‌هایی از حریم هوایی ایران اجنتاب می‌کنند و پروازهای خود را از مسیرهای دیگر انجام می‌دهند.

سخنگوی شرکت بریتیش ایرویز گفت:‌ کارشناسان امنیت و ایمنی در ارزیابی مخاطرات هوایی در مسیرهای پروازی با مقامات هواپیمایی سراسر جهان در تماس دایم هستند.

گفتنی است در پی صدور دستور سازمان فدرال هواپیمایی آمریکا برای ممنوعیت پروازها از فراز ایران، چند شرکت آمریکایی پرواز خود به برخی شهرهای هند تا یافتن مسیرهای جدید متوقف کردند.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان، شرکت هواپیمایی ملی مالزی، شرکت استرالیایی کوآنتاس، هواپیمایی سنگاپور، شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند و شرکت خطوط هواپیمایی ژاپن از دیگر ایرلاین‌هایی هستند که اعلام کردند از پرواز در حریم هوایی ایران در منطقه دریای عمان و تنگه هرمز خودداری می‌کنند و مسیرهای دیگر را جایگزین کریدورهای هوایی کشورمان می‌کنند.

با این حال شرکت‌های هواپیمایی قطر و امارات تغییری در مسیر پروازی خود نداده‌اند و پروازهای این خطوط هواپیمایی از فراز آب‌های ایران ادامه دارد. اما هواپیمایی الاتحاد در ابوظبی اعلام کرده است که وضعیت پروازهای این کشور از فراز خلیج‌فارس و تنگه هرمز را در دست بررسی دارد.

کد خبر 444880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha