سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

دونالد ترامپ در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد ایران در گفت‌وگو با مجله تایم گفت که اگر ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود، آمریکا متوسل به اقدام نظامی خواهد شد اما در مورد تامین امنیت نفت، بعید است دست به چنین کاری بزند.

ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال تایم در مورد اینکه چه چیزی ممکن است باعث ورود آمریکا به جنگ با ایران شود گفت: «اگر بحث سلاح هسته‌ای‌ باشد، وارد جنگ می‌شویم اما در مورد باقی مسائل، بعید است. » ترامپ همچنین گفت که دریای عمان از نظر استراتژیک برای آمریکا اهمیت چندانی ندارد. او گفت: «این چین و ژاپن هستند که نفت خود را از این منطقه تامین می‌کنند؛ ما آنقدرها هم نفت از این منطقه خریداری نمی‌کنیم. » رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش اکنون به صادرکننده انرژی تبدیل شده و دیگر آنقدرها به نفت منطقه خاورمیانه وابسته نیست.

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که او بارها در گذشته در مورد احتمال اقدام ایران به بستن تنگه هرمز موضع‌گیری‌های تندی کرده است. موضع‌گیری تازه ترامپ در قبال ایران در شرایطی انجام می‌شود که سرپرست و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده این کشور قصد دارد هزار نیروی رزمی تازه‌نفس به منطقه خلیج‌فارس اعزام کند تا امنیت خطوط انتقال نفت را تامین کنند. همزمان، وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌بی‌اس، «گزینه نظامی» را یکی از گزینه‌های پیش روی آمریکا در تقابل با ایران دانسته است. پمپئو دیروز در اقدامی غیرمنتظره به مقر اصلی فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه (سنتکام) رفت و با فرماندهان ارشد آن دیدار کرد.

کد خبر 444700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha