همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: برگزاری دوره‌های MBA و DBA در موسسه‌های آموزشی آزاد منجر به صدور مدرک تحصیلی نمی‌شود.

حسین سیمائی صراف

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم،  دکتر حسین سیمائی صراف با اعلام این مطلب اظهار داشت: با صراحت اعلام می‌کنیم دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) و دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار (DBA) که مؤسسه‌های آموزشی آزاد برگزار و ادعای صدور مدرک تحصیلی برای آنها دارند، در واقع دانشگاهی نبوده و منجر به صدور مدرک تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه موسسه‌های برگزارکننده این دوره‌ها طوری اقدام می‌کنند که به نظر می‌رسد با برگزاری ۲۰، ۴۰، ۵۰ حتی ۱۰۰ ساعت از این کلاس‌ها، در واقع دوره دانشگاهی برای متقاضیان برگزار می‌کنند در حالی که این طور نیست.

معاون حقوقی  و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد دانشگاه‌هایی که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند، توضیح داد: دانشگاه‌ها در پایان هر دوره صرفاً گواهی شرکت در این کلاس‌ها را برای افراد صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: MBA و DBA دوره‌های آموزش آزاد است. برای ارتقای سطح سواد عمومی نیازی نیست حتماً به یک مقطع تحصیلی وارد شد، همان طور که برای دوره‌های نقاشی، زبان و هنر هم کلاس‌های آموزش آزاد برگزار می‌کنند اما صرفاً مدرک شرکت در دوره صادر می‌شود.

به گفته دکتر سیمائی صراف، برگزارکننده این دوره‌ها برای جلب مشتری این گونه وارد میدان می‌شوند که دوره دانشگاهی برگزار می‌کنند.

کد خبر 444379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha