همشهری آنلاین: نیرو‌های امنیتی مالزی با استفاده از گاز اشک آور و آب فشار قوی تظاهرکنندگان اقلیت هندی تبار در کولالامپور را متفرق کرد.

به گزارش بی بی سی، پلیس مالزی دست کم 20 نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. قریب به 2 هزار نفر در این تظاهرات با در دست گرفتن شاخه‌های گل رز به نشانه تظاهرات مسالمت آمیز، حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های امنیتی حاضر در محل تظاهرات با استفاده از گاز اشک آور و آب فشار قوی از حرکت تظاهرکنندگان به سمت پارلمان جلوگیری کردند. تظاهرکنندگان قصد داشتند با حرکت به سمت پارلمان با عبد‌الله بداوی نخست وزیر دیدار کرده و شاخه‌های گل را به وی اهدا کنند. قرار بود 200 کودک نیز در برابر صفوف تظاهرکنندگان به راه پیمایی بپردازند که تا کنون گزارشی مبنی بر مجروح شدن کودکان در این تظاهرات مخابره نشده است.

تظاهرات اخیر اقلیت‌های هندی تبار در کولالامپور پایتخت مالزی توسط جریان حقوق هندوها سازماندهی شده بود.

این جنبش خواستار آزادی 5 نفر از رهبران خود از زندان شده است. فعالان این جنبش معتقدند: اعطای امتیازات برتر اقتصادی به اکثریت مالای، سیاستی تبعیض آمیز علیه اقلیت دارای قومیت هندی است.

دولت مالزی همواره ادعاهای اقلیت هندی تبار مبنی بر وجود تبعیض اقتصادی را رد کرده است. جنبش حقوق هندوها در نوامبر سال 2007 تظاهرات دیگری را نیز با حضور 10 هزار نفر سازماندهی کرده بود.

کد خبر 44417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز