همشهری آنلاین: صدها نفر از شورشیان مائوئیست جمعه شب 15 فوریه در عملیاتی هماهنگ شده با حمله به به شش پاسگاه پلیس در شرق هند، 12 نفر از نیرو‌های پلیس و یک شهروند عادی را کشتند.

به گزارش آسوشیتد پرس، گوپال چاندرا ناندا مدیر کل پلیس ایالت اوریسا در شرق هند ضمن بیان مطلب فوق گفت: این حملات به چهار ایستگاه پلیس، یک آکادمی محل آموزش نیرو‌های پلیس و یک اسلحه خانه در بخش نایاگاره، واقع در شصت مایلی بودنسوار پایتخت ایالت اوریسا انجام گرفت. این منطقه در 1.100 مایلی پایتخت دهلی قرار دارد.

ناندا افزود: در جریان این حمله 400 نفر از شورشیان مائوئیست شرکت داشتند. پلیس نیز اکنون در منطقه در حال جستجو برای یافتن سرنخی از محل اختفای این افراد است.مدیر کل پلیس ایالت اوریسا گفت: حمله کنندگان همچنین از یکی از اسلحه خانه‌‌ها هزار هفت تیر ربودند.

آژانس خبری پرس تراست آف ایندیا نیز در این باره گزارش داد که شورشیان پس از حمله به پاسگاه با اتوبوسی که قبلاً اقدام به ربودن آن کرده بودند، از محل گریختند.

گفته می‌شود  شورشیان مائوئیست طی سه دهه گذشته با الهام از دیدگاه‌های کمونیستی مائو زدونگ رهبر سابق چین و با مطرح کردن خواسته‌هایی نظیر زمین و کار برای کشاورزان و فقرا، در بسیاری از ایالت‌های هند به درگیری با نیرو‌های نظامی این کشور پرداخته‌اند.

در هند شورشیان مائوئیست را نکسالی می‌نامند. این نام برگرفته از نام نکسالباری دهکده‌ای در ایالت بنگال شرقی،  است، در واقع اولین سنگ  نهضت مائوئیست‌های هندی در سال 1967در این دهکده بنا  نهاده شد.

کد خبر 44411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز