همشهری آنلاین: دولت آمریکا برای سومین بار متوالی ناچار شد که از صادرات برق و گاز جمهوری اسلامی ایران به عراق چشم پوشی کند.

معافيت عراق از تحريم هاي آمريكا

به گزارش ایرنا، منابع مسؤول و رسانه‌ای عراقی امروز شنبه گزارش دادند که آمریکا در نتیجه فشارها و مذاکرات دولت عراق برای سومین بار متوالی بار دیگر ناچار شد به صادرات برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران به عراق تحت عنوان تمدید مجدد مهلت ۹۰ روزه معافیت عراق از واردات برق و گاز از ایران چشم پوشی کند.

برخی گزارش‌ها حاکیست که این عدم مخالفت آمریکا تنها ساعات کوتاهی بعد از تماس تلفنی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق حاصل شده و به این صورت عراق تا ۹۰ روز دیگر از تحریم‌های آمریکا برای واردات برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران معاف شده است.

با توجه به شروع فصل گرما و بالا رفتن نیاز عراق به انرژی برق و گاز جمهوری اسلامی ایران برای جبران نقص برق و تأمین سوخت گازی مورد نیاز نیروگاه‌های برق داخلی، به گفته منابع عراقی، طی مذاکراتی که بغداد با واشنگتن داشته، دولت آمریکا، بغداد را از تحریم واردات انرژی از ایران تا یک مهلت ۹۰ روزه دیگر معاف کرده است.

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران مهمترین تأمین کننده برق و گاز برای عراق در منطقه به شمار می‌رود که بیش از یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و بالغ بر ۱۸ میلیون مترمکعب گاز در روز به عراق صادر می‌کند.

کد خبر 444064

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha